NKI

Dette ville flest studere i 2016

Nettstudier blir stadig mer populært. Dette var de mest populære studiene hos NKI Nettstudier i 2016

Stor bredde
I 2016 opplevde NKI Nettstudier stor bredde i de mest populære studiene. Topp ti inneholder blant annet Løyvekurs for yrkessjåfører, generell studiekompetanse, regnskapsstudier, helsefag og Interiørstudier. Dette er et tydelig signal på at nettstudier blir stadig mer aktuelt i de fleste yrkesgrupper. - Nettstudier er et godt alternativ til tradisjonell utdanning, og gir deg frihetet til å studere når du vil, hvor du vil, i ditt eget tempo. Samtidig får du hjelp og personlig oppfølging underveis, sier Wenche Halvorsen, administrerende direktør hos NKI. -Dette gir deg en unik fleksibilitet som gjør det lett å kombinere studier med jobb, reise og familieliv, fortsetter hun.

Stor interesse for Regnskapsskolen
I fjor var det stor interesse for regnskapsstudier, og Regnskapsskolen var et av de mest populære studiene hos NKI i 2016. Det stilles stadig større krav til kvalifikasjoner innenfor økonomi og regnskapsførsel, og mange har behov for faglig påfyll innen dette området.

På Regnskapsskolen, lærer du praktisk regnskapsføring, regnskapsanalyse og økonomistyring.

Regnskapsskolen passer både for deg som ønsker jobb innen fagområdet, og deg som trenger å oppdatere og formalisere kunnskapen din. Utdanningen gir deg kompetanse til å utføre sentrale oppgaver innen regnskap og økonomi. - Regnskapsskolens mål er å utdanne regnskapsmedarbeidere med realkompetanse på dette fagområdet, slik at de tilegner seg kunnskaper og holdninger som gjør dem bedre kvalifisert til arbeidsoppgaver innenfor regnskaps- og økonomiavdelingen i en bedrift, sier Wenche Halvorsen. På Regnskapsskolen, gjennomgås alt en regnskapsansvarlig jobber med til daglig. Du får rett til å bruke tittelen Regnskapskonsulent NKI.

Generell studiekompetanse
I 2016 var Generell studiekompetanse også ett av de mest populære studiene hos NKI. NKI Nettstudier tilbyr alle fag som kreves for å få generell studiekompetanse - enten du ønsker å ta alt, eller kun mangler enkeltfag. Eksamen avlegger du som privatist ved nærmeste videregående skole. NKI tilbyr både generell studiekompetanse, fordypning i realfag og påbygning til generell studiekompetanse. Som student hos oss, får du personlige studieledere og faglærere som hjelper deg underveis, slik at du lettere når dine mål.

Bredden i våre mest populære studier i 2016, viser et stort behov for faglig påfyll innen de fleste fagområder. Vi vet at nettstudier er en rask og effektiv måte å skaffe seg den kompetansen man mangler på, og vi er spente på å se hvilke studier som blir mest populære i 2017.

Om NKI

NKI
Nedre Vollgate 8

67 58 88 00http://www.nki.no

NKI ble etablert i Norge allerede i 1959 og er i dag Nordens største fagskole på nett. I 2007 ble selskapet en del av utdanningskonsernet Intendia Group AS, et av Skandinavias ledende utdanningskonsern med virksomhet i Sverige og Norge. NKI har årlig rundt 10 000 studenter og tilbyr mer enn 330 studiemuligheter innen de fleste fagområder. NKI er levende opptatt av god nettpedagogikk og jobber kontinuerlig med tilrettelegging av best mulig fleksibel utdanning ved bruk av teknologi og læringsmetoder.

Følg pressemeldinger fra NKI

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NKI på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NKI