Dette er Skavlan sine første gjester på TV 2

Fredag kveld sendes det aller første Skavlan på TV 2. Her er ukens gjester.

Jimmie Åkesson og samboer og partikollega Louise Erixon hos Fredrik Skavlan. Foto: Johan Halsius, Monkberry/TV 2

Onsdag kveld ble sesongens første Skavlan spilt inn i Stockholm. Dette er gjestene i programmet som sendes på TV 2 kl. 21.25 fredag kveld.

Jimmie Åkesson og samboer Louise Erixon:

Det vakte sterke reaksjoner i både Norge og Sverige da Sverigedemokratenes leder Jimmie Åkesson ble intervjuet av Fredrik Skavlan i 2015. Fredag er Åkesson tilbake til Skavlans TV 2-premiere, og den omstridte politikeren stiller for første gang sammen med samboer og partikollega Louise Erixon i et tv-intervju.

Mikael Persbrandt og Petra Mede:

En annen som tidligere har gjort sterkt inntrykk hos Skavlan er skuespiller Mikael Persbrandt. Han er aktuell med en ny forestilling sammen med komiker og Eurovision-programleder Petra Mede.

Stig-André Berge:

Bryter Stig-André Berge rørte mange nordmenn da han i 2016 dediserte OL-bronsen til sin mor, som nettopp hadde gått bort. Det få visste, var at Berge også bar på en annen svært dramatisk – og mørk historie. Den historien forteller han i Skavlan fredag.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Katrine WergelandPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skavlan, The Voice, Hjertebarna, Min første ferie, Åsted Norge, Tid for hjem og værprofiler.

913 91 114 / 55 90 80 10kwe@tv2.no

Bryter Stig-André Berge og skuespiller Mikael Persbrandt med Fredrik Skavlan. Foto: Johan Halsius, Monkberry/TV 2
Fredrik Skavlan. Foto: Johan Halsius, Monkberry/TV 2
Fredrik Skavlan. Foto: Johan Halsius, Monkberry/TV 2