Dale of Norway

Dette er den offisielle OL-genseren for hele den norske OL-troppen 2018: Designet og strikket i Norge

Dale of Norway har designet over femti offisielle gensere for alle Olympiske vinterleker og Verdensmesterskap siden 1956.

Langrennsutøvere i den offisielle OL-genseren 2018.

Siden Vinter-OL 1956 i Cortina har Dale of Norway vært offisiell leverandør til Norges Skiforbund, og har produsert nye design hvert år. De har avtale med både de norske landslagene i langrenn, alpint og til hele den Olympiske troppen. Dale of Norway har også levert flere offisielle gensere til Den Internasjonale Olympiske Komité.

OL PASSION - NY OFFISIELL OL-GENSER FOR DEN NORSKE OL-TROPPEN 2018
OL Passion er den nye offisielle OL-genseren, laget eksklusivt for den norske OL-troppen til vinter-OL 2018 i Pyeongchang, Sør-Korea. Den er i supermyk og lett merino-ull i en førsteklasses holdbar kvalitet, og passer like godt til bruk inne som ute. Designet er inspirert av 1950-tallets norske sportsgensere med en stripe over brystet, som her er kombinert med dalende snø. Over stripen anvendes det tradisjonelle korset som i gamle dage ble strikket inn i gensere som beskyttelse mot det onde. Det flagg-fargede korset over hjertet symboliserer lidenskap for landet ditt og de Olympiske leker, og flaggstripene gjentas i halsen. Tilgjengelig for herre, dame og barn med matchende pannebånd og lue. Genseren er designet og strikket i Norge av Dale of Norway.

Se www.daleofnorway.com for mer informasjon.

KLARGJØRING TIL MEDIA:
Det har i det siste vært en del ukorrekt presseomtale hvor OL-genseren har blitt blandet sammen med en Viking-genser Dale har utviklet for Alpinlandslaget, som kaller seg «Attacking Vikings». Viking-genseren inneholder norrøne runetegn som er vårt gamle skriftspråk, og en del av norsk historie i ca. 2000 år. Dette har imidlertid ingenting med denne OL-genseren å gjøre, som er et helt annet design. Under OL kan kun OL-genseren brukes av utøverne.

For mer informasjon, kontakt:
Markedsansvarlig Astrid Lundvang
E-mail: astrid@dale.no

Langrennsutøvere i den offisielle OL-genseren 2018.
Alpinlandslaget i den offisielle OL-genseren 2018.
Aksel Lund Svindal i den offisielle OL-genseren 2018.
Familiebilde med  offisielle OL-genseren 2018.
Familiebilde med offisielle OL-genseren 2018.

Om Dale of Norway

Dale of Norway

5722 Dalekvam

56 59 54 00http://www.dale.no

Tettstedet Dale ligger mellom vakre og bratte fjell, omgitt av Vestlandets fosser og fjorder. Her ble Dale of Norway grunnlagt i 1879 på grunn av lett tilgang på ull og energi fra lokale fossefall, samt sterke strikketradisjoner i distriktet. Siden da har selskapet utviklet en rekke flotte norske design i 100% ren ull i de beste kvaliteter, verdsatt over hele verden. Også i dag designer og strikker Dale of Norway sine plagg i Norge. De siste par årene har kolleksjonen blitt utvidet med en rekke nye design i mykere og lettere ullkvaliteter tilpasset en moderne forbruker, innen sport, fritid og mote.

Følg saker fra Dale of Norway

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Dale of Norway på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Dale of Norway