Dette er deltagerne på Farmen kjendis 2019

Torsdag morgen startet innspillingen av sesong 3 av Farmen kjendis på Li gård, like ved Mjøsa. Dette er de 12 kjendisene som skal være med i programmet.

Det har vært en hard og kald vinter på Hedmarken, men nå har endelig våren kommet. Isen har smeltet på Mjøsa og inni skogen rett ved Mjøsas rikdom på Tangen ligger Li Gård, klar for en årstid fylt av spirende håp og nytt liv. Torsdag formiddag flyttet 12 nye forpaktere inn på gården, som de skal drive på egen hånd de neste seks ukene.

- Det føles godt å være tilbake på Li gård. Li gård er en helt perfekt Farmen-gård. Deltagerne får være i fred, uten at det føles trangt og tett. Et idyllisk tjern gir gode bademuligheter, det er frodige og flotte marker - og dyra er av den snille sorten. Vi har fått en pangstart med fantastisk vær, så dette lover svært godt for de neste seks ukene, sier programleder Gaute Grøtta Grav.

Han er svært fornøyd med årets deltagere.

- Det er en god blanding i alder og ikke minst kompetanse. Noen kan noe, noen kan mye - mens andre kan ingenting om gårdsdrift. Det er et stort ansvar å drive en gård som Farmen, dyra kommer alltid i første rekke, og jeg gleder meg veldig til å se for eksempel Charter-Svein bli en fullblods bonde i sommer.

Farmen Kjendis varer i seks intense uker, og vi går på med masse energi og entusiasme. Deltagerene har allerede vist stor iver, og det gleder farmenhjertet mitt, sier Grav.

Farmen kjendis vises på TV 2 etter nyttår.

Dette er deltagerne i Farmen kjendis 2019:

Runar Søgaard (50) - Ledelseskonsulent

Svein Østvik (57) – Artist/tv-profil