Det store «Hver gang vi møtes»-albumet er ute nå

Tom Mathisen, Trine Rein, Sol Heilo, Lars Bremnes, Elisabeth Andreassen, Maria Haukaas Mittet og Petter Katastrofe er alle med i årets sesong av «Hver gang vi møtes» - også på det offisielle albumet. Foto: Alex Thorsen / TV2

Det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet inneholder 24 høydepunkter fra årets sesong av suksesserien.

Den åttende sesongen av TV2s «Hver gang vi møtes» finner sted på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss, og i år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Og i dag kan du endelig høre det store «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet!

Her finnes 24 minneverdige låter fra årets sesong, som blant annet inkluderer Bettans cover av «When Heroes Are Made», Sol Heilos versjon av «Hold On Be Strong», og ikke minst Petter Katastrofes nytolkning av «La det swinge».

Albumet gis ut på Grappa Musikkforlag og er tilgjengelig der du kjøper og hører musikk nå. «Hver gang vi møtes» produseres av TV2 og Mastiff.

Artwork for «Hver gang vi møtes - Sesong 8»

Busk ★ Eriksen ★ Sjøstrøm slipper sin andre singel24.5.2019 09:45:33 CESTPressemelding

I dag er den andre forrykende singelen fra bluestrioen Busk ★ Eriksen ★ Sjøstrøm sitt kommende album ute. Hør den her! Over flere år har Vidar Busk, Daniel Eriksen og Stig Sjøstrøm spilt seg på kryss og tvers gjennom Mississippi. Her har de opptrådt på alt fra små "juke joints" - som Blue Front Cafe i Bentonia og B.B. Kings Club Ebony i Indianola - til større festivaler. Musikken deres, inkludert forrige singel «Six Strings Down», har dyp forankring i områdets bluestradisjoner. Deres andre singel fra det kommende albumet er «Going Down South». Den ble opprinnelig skrevet av Mississippi Hill Country'ens store fanebærer R.L. Burnside, og er en låt med skikkelig trøkk i, med tostemt vokal, fuzzgitar og vrengtrommer. «Going Down South» kan høres her! Busk ★ Eriksen ★ Sjøstrøm er kanskje Norges tøffeste blues-combo. Vi snakker to av landets ledende bluesgitarister med trommer i ryggen som serverer hemningsløs boogie, vintage rock 'n' roll og dampende blues med mye trøkk og humor. Albumet Hu

Birkelunden Mannskor singeldebuterer på selveste 17. mai!15.5.2019 15:38:59 CESTPressemelding

Birkelunden Mannskor slipper sin første singel, «Vår Konge», fra deres kommende debutalbum. Det skjer selvfølgelig på selve nasjonaldagen. Siden etableringen i 2012 har Birkelunden Mannskor (BMK) ikke bare blitt et uhyre populært kor, slik som mange har sett og hørt i ulike kanaler de siste årene. Men for Oslo har BMK blitt én av hovedattraksjonene på 17. mai, og noe som er helt synonymt med den største feiringen av landet vårt her. Derfor er det med stor glede at vi annonserer at BMK slipper sin første singel på fredag 17. mai, og er tilgjengelig der du hører musikk da. «Vår Konge» er ett av to nye bestillingsverk som er med på korets kommende debutalbum, Konger av Norge. «Vår Konge» er skrevet av én av landets fremste komponister, Gisle Kverndokk, mens teksten er forfattet av ingen ringere enn Odd-Magnus Williamson. Ifølge dirigent i BMK, Knut Kristian Mohn, handler den ikke bare om at vår Kong Harald V verner om landet vårt, men også om at han verner om noe av det nordmenn har nærme

Nytt album fra Alf Cranner og Knut Reiersrud Band10.5.2019 10:07:49 CESTPressemelding

Viselegende Alf Cranner har spilt inn album med Knut Reiersrud Band. Det heter Presang, og er ute på Grappa Musikkforlag i dag. Presang inneholder 11 viser fra repertoaret til Cranner, som med stødig hjelp fra Knut Reiersrud Band har fått et forfriskende og inspirerende løft. Resultatet er en utvidelse og videreføring av visene i stedet for et vanlig akkompagnement. Cranner fremstår ikke her som "vokalist med orkester", men som en integrert del av bandet; et femte bandmedlem. – 82 år gamle Alf Cranner må være et av de sprekeste menneskene jeg kjenner, og det er en ære for meg og bandet å jobbe med Alf. Hans visekunst, formidlingsevne og tanken på at han var midt i den norske kulturlivet allerede på femtitallet, gjør ham litt guruaktig, forteller Knut Reiersrud. – Man må lete med lys og lykte for å finne tegn til stagnasjon hos mannen, legger han til. Albumet inneholder blant annet singelen «Skjærgårdsvise 1977», samt nyvinnende utgaver av «Å, den som var en løvetann», «Bare skrap» og «

The Love Connection er tilbake med ny singel10.5.2019 09:43:57 CESTPressemelding

The Love Connection er tilbake, og er ute med sin nye singel i dag! Låta «Night and Day» er lyden av et bredt smil om våren. Dette er sval pop med et tidløst refreng og fengende, positiv energi inspirert av band som World Party og The Jayhawks. Med hele tre vokalister og låtskrivere fra øverste hylle - Thom Hell, Frank Hammersland og Marte Wulff - sier det seg selv at det er kvalitet i vente her. Når resten av bandet består av navn som Vidar Ersfjord, Jørn Raknes, Bjarte Jørgensen og Ørjan Liavåg (kjente navn fra blant annet Velvet Belly, Tolv Volt, Claudia Scott, Wholy Martin, og Home Groan), kan «Night and Day» fort bli en gjenganger sommeren 2019. The Love Connection startet som Thom Hells første backingband, da Hell og Wulff var et par tilbake i 2004 og alt var kjærlighet. Bandet ble byttet ut med tiden, men de dannet seg selv på nytt noen år senere og ønsket snart Hell velkommen tilbake som likeverdig medlem i 2009. Fem år senere kom deres selvtitulerte debutalbum som fikk strålen

Bjølsen Valsemølle varmer opp til kommende album10.5.2019 09:28:48 CESTPressemelding

Bjølsen Valsemølle slipper i dag den andre singelen fra deres kommende album. Albumet heter Sanger om kjærlighet, og den dagens nye singel er selve tittelsporet. Denne gangen beveger bandet seg ut i et vakkert, lavmælt og akustisk landskap. Ifølge frontfigur Trond Ingebretsen er dette historien om hans forhold til musikken gjennom livet. – Fra mors sang i barndommen og gjennom min egen musikalske oppvåkning på sekstitallet, ble solidaritet et viktig begrep i mitt forhold til musikken, sier Ingebretsen. – Dette er historien om en mann som ennå har trua, og nekter å kaste inn håndkleet. En mann som fortsatt ser frihetens skjelvende flamme brenne der ute. Hør singelen «Sanger om kjærlighet» her! Sanger om kjærlighet gis ut på Grappa Musikkforlag den 31. mai. Denne singelen følger albumets førstesingel «Små ting», som ble sluppet i slutten av mars.

Tre Små Kinesere slipper ny singel3.5.2019 09:23:10 CESTPressemelding

I dag kommer det splitter ny musikk fra én av norsk musikkhistories største navn, som er mer politiske enn de har vært på lenge. 1988 er året Tre Små Kinesere startet opp i Trondheim, med debutalbumet 365 Fri som ble sluppet to år senere. I løpet av sine mange begivenhets- og innflytelsesrike år i norsk musikkliv har de med kassegitarer og flerstemt sang på dialekt oppnådd mye. De har deriblant gitt ut ti studioalbum, mottatt to Spellemannpriser og preget fans og musikkelskere gjennom tv-skjermen, radio-høyttalerne, og ikke minst live på scener i hele Norge. Nå er bandet endelig ute med ny musikk på Grappa Musikkforlag i form av singelen «Det ska du få mæ te å tru». Ifølge frontfigur Ulf Risnes er de her mer politiske enn det de har vært på en stund. – Jeg begynner å bli lei av å være toppstyrt, og særlig av å få servert informasjon som er fullstendig uinteressant fra reklame og media. Tittelen er et typisk munnhell som kommer når noen tror de har svaret, og illustrerer en skepsis til