Det neste Fantomet kan bli en kvinne!

15.8.2016 11:25 | Egmont Publishing

Fantomet ble lansert i amerikanske aviser i 1936, i norske A-magasinet i 1939 og som hovedserie i eget blad i 1964. I flere år er det blitt spekulert på hvordan fremtiden vil arte seg for Fantomet-legenden, om det blir en ny generasjon. Spekulasjonene har fortsatt etter at tvillingene Kit og Heloise kom til. I Fantomet nr. 9 begynner eventyret som kan gi et svar på spørsmålet «Hvem blir det neste Fantomet»?

I Fantomet nr. 9/2016 begynner en føljetong der handlingen har tatt et hopp fremover i tid. Med det 21. Fantomet i rekken ute av bildet er det opp til hans barn å føre Fantomet-vervet videre. Og det kan altså bli Heloise – en kvinne – som blir det neste Fantomet.

Det var Fantomets skaper Lee Falk som fant på Heloise, og dermed åpnet for muligheten for et kvinnelig Fantomet. Uansett kan man i hvert fall ikke gå ut fra at Heloise vil avstå fra å overta Fantomet-vervet uten diskusjon. Hun er oppvokst i jungelen og er minst like godt trent for oppgaven som sin bror.

Så hvem som til slutt overtar Fantomet-drakten og hodeskalleringen gjenstår å se. Mulig-heten er også til stede for at de to arvtakerne samarbeider, men veien dit er lang. Når eventyret tar fatt, er Kit og Heloise alt annet enn gode venner, og begge anser seg for å være den som er best egnet.

Spørsmål om utgivelsen og leseeksemplarer kan rettes til:
Hege Høiby tlf: 97512401
e-post: Hege.hoiby@egmont.com