DET KREATIVE GENIET FRA PINK FLOYD ANNONSERER TURNÉ I EUROPA!

Klassiske Pink Floyd-låter, ny musikk og solo materiale.

Roger Waters returnerer til Europa i 2018, med den banebrytende nye turnéen «Us + Them». Han kommer til å spille høydepunkter fra sin betydningsfulle karriere, inkludert låter fra Pink Floyd og hans kritikerroste nye album «Is This the Life We Really Want?». Nøyaktig 5 år etter forrige norgesbesøk vender han tilbake til Oslo 14. og 15. august 2018!

Billetter i salg torsdag 28. september kl. 09.00.

Navnet på turneen er hentet fra låta «Us And Them» fra det bestselgende Pink Floyd-albumet «The Dark Side of the Moon» fra 1974.

«We are going to take a new show on the road,» forteller Waters. «It’ll be a mixture of stuff from my long career, stuff from my years with Pink Floyd, some new things. Probably 80% of it will be old material and 20% will be new, but it will be all connected by a general theme. It will be a cool show, I promise you. It’ll be spectacular like all my shows have been.»

Roger Waters sine liveopptrender er kjent for å være ekstraordinære, med toppmoderne produksjoner og fantastisk lydbilde. Denne turnéen blir intet unntak, etter måneder med nøye planlegging og store visjoner. Det mektige showet kommer til å inspirere publikum og ta de med på en musikalsk reise.

«Roger Waters – Us + Them» er hans første europaturné siden «The Wall Live» (2010-2013). Den utsolgte verdensturné som ble sett av mer enn 4 millioner fans på 219 konserter, blant annet 4 utsolgte show på Telenor Arena, er fremdeles turneen med høyest inntjening av en soloartist noen sinne.

Ikke gå glipp av det som kan være din siste sjanse til å oppleve den musikalske visjonæren og legenden live. Bli med på den musikalske reisen gjennom Roger Waters’ karriere!

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald