Det er høy aktivitet i leiemarkedet, og studentene har startet jakten etter attraktive leiligheter med sentral beliggenhet, sier administrerende direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal.

Det kostet nå i snitt 9191,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en nedgang på 2,9% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en nedgang på 3,4%.

For en 2-roms kostet det i snitt 12.260,- kroner, dette er en oppgang på 1% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en nedgang på 1,5%.

En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 15.843,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 1,6%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,4%.

-Vi har god respons på alle våre ledige objekter. Vi ser at det er høysesong for større boliger. Eneboliger og 3-4 roms leiligheter er det kamp om. Det har vært godt oppmøte på visninger og de fleste som henvender seg ønsker å leie den aktuelle boligen. Vi ser frem til en hektisk fellesferie og regner med stor pågang på boligene våre, sier daglig leder ved Utleiemegleren Majorstuen, Siri Anne Bernum Halck.

- Det er full fart i leiemarkedet, og vi venter stort trykk i hele sommer. Boliger med riktig pris samler mange interessenter på visning. Det er enklere å skaffe seg utleiebolig så lenge du er villig til å bo litt utenfor bykjernen. Er du på jakt etter drømmeboligen må du skille deg ut og vise interesse på visning, sier daglig leder ved Utleiemegleren Frogner, Geir Skogheim.

Det kostet i gjennomsnitt 11.168,- kroner å leie en 2-roms i Bergen. Sammenlignet med forrige måned, er dette en oppgang på 6%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 2,2%.

Det kostet i gjennomsnitt 13.579- kroner å leie en 3-roms i Bergen. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 4,7%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en nedgang på 4,8%.

-Nå er høysesongen på leiemarkedet her og vi opplever jevnt over god respons på de fleste annonsene vi legger ut. Det har vært en økning på annonserte boliger på ca. 9,5 % siden begynnelsen av mai og en økning på hele 16,2 % siden utgangen av juni i fjor.

Normalt veier den økte etterspørselen etter leieboliger om sommeren opp og vel så det for økningen på tilbudssiden. Antallet boliger til leie holder seg stabilt sammenlignet med for en måned siden, dette tyder på at markedet også i år tar bra unna det økte utbudet av leieboliger i denne perioden.

All erfaring tilsier at det blir høy temperatur på leiemarkedet i Bergen også de kommende 2-3 månedene. Den mest hektiske tiden pleier å være fra rundt midten av juli og frem til begynnelsen av september. I midten av juli får studentene vite hvilket studium de kommer inn på, noe som pleier å markere startskuddet for de aller mest hektiske ukene på leiemarkedet. Hvis man skal leie bolig i Bergen fra høsten av, vil det absolutt være en god ide å begynne se seg om etter noe nå før det blir enda flere om beinet.

Vi opplever jevnt over bra etterspørsel etter de fleste boligtyper, bortsett fra for boliger i de høyeste prisklassene. Der er det mindre interesse for tiden. Som alltid er det mest respons på annonser for sentralt beliggende 2- og 3-roms leiligheter, sier daglig leder ved Utleiemegleren Bergen, Eirik Hove

Det kostet i gjennomsnitt 9662,- kroner å leie en 2-roms i Stavanger. Sammenlignet med forrige måned, er dette en oppgang på 1,7%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 4,9%.

En 3-roms kostet i snitt 12.045,- kroner per måned. Sammenlignet med forrige måned er det en nedgang på 4,7%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 10,2%.

-Det er fortsatt rift om eneboliger med høy standard i de populære områdene og vi har oppnådd meget gode priser i dette segmentet. Generelt kan vi si at det er flere potensielle leietakere på visning på de fleste objekter, sier daglig leder ved Utleiemegleren Stavanger, Eirik Hauge.

I Trondheim kostet en 2-roms i gjennomsnitt 10.711,- kroner, som er en oppgang på 0,1% fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 0,9%.

For en 3-roms var snittleien 12.668,- kroner, dette er en oppgang på 3,6% fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en nedgang på 8,3%.

- Til tross for høysesong i Trondheim preges markedet av mange boliger til leie.

Best pris får man for 2-roms leiligheter, sentralt med god standard. Her er etterspørselen god. Prisene på 3-roms har gått noe ned, en del av årsaken er at det er mange flere små 3-roms på markedet. Vi leier ut 3-roms helt ned i 43 kvm.

Det er essensielt for å få leid ut denne sommeren, at man priser riktig. Ligger boligen ut i markedet med litt for høy pris, får man ikke leid ut, sier daglig leder ved Utleiemegleren Trondheim, Solveig Hjallen Moen.

I snitt kostet det 10.537,- kroner å leie en 2-roms leilighet på Romerike. Sammenlignet med forrige måned er dette en nedgang på 0,7%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 2,3%.

En 3-roms leilighet på Romerike kostet i snitt 12.566,- kroner. Sammenlignet med forrige måned er det en nedgang på 7,8%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en nedgang på 3,2%.

-Nedgangen i prisene på 3-roms skyldes at vi har leid ut flere leiligheter på øvre Romerike, som har en lavere leiepris enn for eksempel Jessheim, Lillestrøm og Strømmen, sier daglig leder ved Utleiemegleren Romerike, Karsten Olsen.

I Asker og Bærum kostet det i gjennomsnitt 10.247,- kroner for en 2-roms, som er en nedgang på 5,3% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en nedgang på 8,1%.

For en 3-roms kostet det i snitt 13.812,- kroner for en 3-roms. Dette er en oppgang på 0,8% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor er dette en nedgang på 2,6%.

- I Asker og Bærum fortsatte den gode trenden fra mai, med generelt god respons og mange leietakere på visningene. Spesielt har vi merket stor respons på de nyere leilighetene. De siste månedene har det blitt et betydelig større tilbud av nyoppførte leiligheter til leie rundt omkring i Bærum og i Asker, og dette er meget attraktive objekter for leietakerne. Det er også stabil pågang for å leie eneboliger, rekkehus og de større leilighetene. Nå går vi inn i den store feriemåneden, men mange må benytte de neste ukene til boligjakt. Med en såpass høy aktivitet i leiemarkedet tror vi på gode og stabile måneder også videre utover sommeren og høsten, sier daglig leder ved Utleiemegleren Asker og Bærum, Tom-Anders Andersen.

Det kostet i gjennomsnitt 8840,- kroner å leie en 2-roms. Sammenlignet med forrige måned, er dette en nedgang på 14,5%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en nedgang på 7,1%.

I snitt kostet det 12.786,- kroner å leie en 3-roms leilighet i Drammen. Sammenlignet med forrige måned er dette en oppgang på 11,3%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 7,1%.

- I Drammen i juni viser statistikken sprikende leiepriser. For 2-roms har gjennomsnittlige leiepriser vært kr 8.840,- som er en nedgang fra i fjor med 7,1%. Mye av årsaken til dette er nok at det ble leid ut en del mindre boliger som har lavere leiepris.

Det er få boliger hvor det er mange på visning, men det er interessenter på de aller fleste utleieboligene. Tilbudet av boliger til leie har vært stabilt og antall boliger på finn.no har vært ganske uforandret i forhold til forrige måned, sier daglig leder ved Utleiemegleren Drammen, Eivind Sveen.

Daglig leder Siri Anne Bernum-Halck Utleiemegleren Majorstuen, mobil 47 93 10 03

Utleiemegleren er Norges største meglerforetak på utleie og forvaltning av boliger for private og bedrifter. Utleiemegleren har over 10.000 boliger i sin portefølje. Selskapet ble startet i 1995 og har kontor i Bergen, Trondheim, Stavanger, Lillestrøm, Drammen, Lysaker og fem kontorer i Oslo. Utleiemegleren har 150 ansatte.

Pågangen fra studenter etter de beste utleieboligene har begynt, sier administrerende direktør, Vibecke Lyse Augdal.15.5.2019 07:30:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 10.218,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en økning på 6,5% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 9,9%. For en 2-roms kostet det i snitt 12.912,- kroner, dette er en nedgang på 2,8% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 6,2%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 15.927,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 3%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,3%. - Fra å ha rolige visninger i leietakers marked har det nå snudd. Det er stor respons på alle typer boliger vi annonserer, vi merker størst pågang på 2 og 3 roms leiligheter. Vi går en hektisk vår og sommer i møte og er man på leting etter utleiebolig så er det lurt å være tidlig ute, sier daglig leder ved Utleiemegleren Majorstuen, Siri Anne Bernum Halck. Bergen For en 2-roms kostet det i snitt 10.256,- kroner. Dette er en

Utleiemegleren åpner kontor i Østfold2.4.2019 11:56:00 CESTPressemelding

Vi har leid ut boliger i Østfold fra våre Oslo kontorer i flere år og ser at behovet i Østfold er stort. Utleiemegleren åpner derfor et kontor i Moss som vil levere våre tjenester i hele Østfold regionen fremover. Utleiemegleren leier ut og forvalter ca.12.000 boliger i dag gjennom våre kontorer i Oslo, Lysaker, Drammen, Lillestrøm, Trondheim, Bergen og Stavanger. Gjennom å starte opp kontor i Østfold kommer vi enda nærmere lokalmiljøet og forventer god vekst i Østfold markedet i årene fremover, sier administrerende direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal. Lokal tilhørighet Nå har Utleiemegleren åpnet dørene til det nyoppussede lokalet på Jeløya, og Helge Hanch-Hansen har returnert til sine barndomstrakter. Hanch-Hansen, som allerede har lang fartstid i Utleiemegleren, er daglig leder for kontoret i Moss. Tidligere har han jobbet 2 år som salgsmegler i Moss, og deretter ved Utleiemegleren siden 2005. - Ettersom jeg er fra Moss og har jobbet en god stund i markedet allerede, er j