Yara International ASA

Det brasilianske jentelaget Karanba spiller på Ullevål Stadion før Omkampen

Industriselskapet Yara har invitert Karanba til Norge og sponser Tommy Nilsens karanbaprosjekt. Karanba får 300.000 i året i tre år av Yara International.

Karanba-laget består av brasilianske jenter i alderen 16-19 år. De kommer fra favelaen i Rio.
 Karanba handler om mer enn fotball. Det handler om å gi ungdommer som vokser opp under vanskelige forhold glede og læring, og opplevelsen av å få resultater gjennom samarbeid og hardt arbeid. Det handler om å skape bedre liv for mennesker, sier Tommy Nilsen, grunnlegger av Karanba.
 Vi er stolte over å støtte Karanba, sier Nathalie Skovholt, sjef for markedskommunikasjon i Yara.

Nathalie Skovholt, Yara.

Tommy Nilsen, Karanba.

Om Yara International ASA

Yara International ASA
Drammensveien 131 131

24 15 70 00http://www.yara.com

For mer info se http://www.karanba.com

Følg saker fra Yara International ASA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Yara International ASA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Yara International ASA

Yara signs contract to acquire Adubos Sudoeste’s blending unit in Catalão, Brazil25.8.2016 14:28Pressemelding

Porto Alegre, 25 August 2016: In a further step to expand its participation in the agricultural market in the Brazilian Midwest, Yara International ASA today announces the signing of an agreement for the acquisition of the fertilizers blending unit of Adubos Sudoeste in Catalão, in Goiás State. The investment is aligned with the company’s strategy to track the development of the agriculture market in Goiás – which has outgrown the national average in recent years.

300 ledere samles for å stake ut kursen mot oppfyllelse av FNs bærekraftmål3.6.2016 15:59Pressemelding

03 juni 2016, Oslo – Med ønske om at Norge skal være et foregangsland for arbeidet med FNs bærekraftsmål, samles 300 ledere fra FN, næringslivet, sivilt samfunn og politikk i Oslo den 6. juni for å stake ut en felles kurs. Konferansen vil fokusere spesielt på hvordan næringslivet best kan innta en aktiv og drivende rolle. En rekke internasjonale og nasjonale toppledere deltar på konferansen som er arrangert av Utenriksdepartementet (UD), NHO, Yara og Forum for Utvikling og Miljø.