KappAhl

DESIGN AV BARN FOR KORS PÅ HALSEN HOS KAPPAHL

Del

KappAhl har igjen arrangert designkonkurranse til inntekt for Kors på halsen, hvor barn har fått uttrykke i ord og bilde hva ”Bra som jeg er” betyr for dem. Årets vinnermotiv, tegnet av Maja 12 år fra Ljungbyhed, trykkes på tøyposer og selges til inntekt for Kors på halsen* hos KappAhl fra midten av august.

– Det varmer at budskapet ”Bra som jeg er” betyr like mye for barn i alle aldre! Tusenvis av fantasifulle motiver og viktige budskap har kommet inn fra både små og store barn, forteller markedssjef i KappAhl Norge, Bente Storløkken.

I 2014 lanserte KappAhl kampanjen ”Bra som jeg er” til inntekt for arbeidet med barns rettigheter. Kampanjen ble i år som tidligere år innledet med en konkurranse hvor barn fikk designe et motiv som viser hva ”Bra som jeg er” betyr for dem. Vinneren i 2016 ble Maja, 12 år fra Ljungbyhed Sverige med sin regnbuetegning, 2. premie gikk til svenske Ebba og norske Adrian på 11 år fikk 3.premien med tegningen av en mann som vil at alle barn skal ha det bra. Majas vinnermotiv blir nå trykket på tøyposer og selges i alle land hvor KappAhl har butikker fra august til inntekt for de veldedige organisasjonene* motekjeden støtter. I Norge støtter KappAhl Kors på halsen fra Røde Kors*.

Se filmen om ”Bra som jeg er” og hør noen av barna snakke om et viktig tema.

For mer informasjonBente Storløkken, markedssjef KappAhl Norge, bente.storlokken@kappahl.com, tlf 977 62 896.

”Bra som jeg er”: Med kampanjen ”Bra som jeg er” synliggjør KappAhl Kors på halsens* arbeid og fremhever budskapet som egentlig burde være selvsagt – at alle barn og unge er bra som de er. Kors på halsen har kontakt med barn og unge hver dag og mange forteller at de føler press både fra omgivelsene og fra seg selv på å være smartere, kulere, penere, høyere, kortere, smalere, sterkere, lysere, brunere, morsommere og bedre. De opplever ganske enkelt at de ikke er bra nok som de er. ”Bra som jeg er” er en del av et samarbeid mellom KappAhl og Kors på halsen som strekker seg 4 år tilbake i tid. Støtten fra de innsamlede pengene bidrar til å delfinansiere arbeidsstoler for de frivillige som jobber for Kors på halsen.

*I Sverige støtter KappAhl Bris via ”Bra som jeg er”-kampanjen, i Norge Kors på Halsen, i Finland Mannerheimförbundet og i Polen Nobody’s Children Foundation (FDN).

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Dokumenter

Om KappAhl

KappAhl
KappAhl
Storgata 37
1607 Fredrikstad

+47 69 36 87 00http://www.kappahl.no/

KappAhl ble grunnlagt 1953 i Göteborg og er en av Nordens ledende motekjeder med nærmere 380 butikker i Sverige, Norge, Finland og Polen samt Shop Online. Vår forretningsidé er å tilby prisgunstig mote i egen design til kvinnen midt i livet og hennes familie. Ca 38% av sortimentet er bærekraftsmerket.
2014/2015 var omsetningen 4,6 milliarder SEK og antall ansatte cirka 4 000 i åtte land. KappAhl er børsnotert på Nasdaq Stockholm.
Mer informasjon på www.kappahl.no

Følg saker fra KappAhl

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra KappAhl på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra KappAhl

KappAhl lar kjente profiler tolke kommende høstkolleksjon18.5.2017 15:00Pressemelding

Fra august, og fremover, slipper KappAhl sine høstkolleksjoner. For å presentere kolleksjonene på en ny måte, har KappAhl bedt kjente profiler om deres personlige tolkning av kolleksjonene. Resultatet ble en spennende og nyskapende blanding-fra papir til ballerinaer. Den 18 mai inviterte KappAhl til utstilling på Bumblebee Studio, Stockholm. Utstillerne var motedesigner Bea Szenfeld, Penny og Anitha Schulman, den norske moteprofilen Janka Polliani, og stylisten Sara Biderman. Profilene fikk frie tøyler til å tolke KappAhl sin høstkolleksjon. Resultatet er alt ifra tolkninger med inspirasjon fra Gatsby til kreasjoner i papir. Utstillingen finnes også tilgjengelig på KappAhl.com.

Lovende designer vinner KappAhl Sustainable Design Contest27.4.2017 09:00Pressemelding

En samlet jury har kåret motestudenten Kim Linghoff til vinner av årets KappAhl Sustainable Design Contest. Vinnerbidraget fokuserer på upcycling eller oppvinning ved å ta vare på garnrester som blir til overs fra klesproduksjon. – Vinnerbidraget viser smart design og fokus på en bærekraftig motefremtid. Kims upcycling-idé er både leken, praktisk og nyskapende. Vi ser mange muligheter til å skape noe virkelig interessant sammen med Kim, sier KappAhls design- og sortimentdirektør Maria Segergren.