dePresno slipper singelen "Hide and Seek" 12.august!

12.8.2016 09:10 | Sony Music Norway

dePresno er 19 år og blir nå omtalt som en av de mest spennende nykommerne fra Bergen. Han skapte stor interesse under årets By:larm og ble signert av Sony Music. Han spilte også på Great Escape tidligere i år, og i september går turen til Reeperbahnfestivalen i Tyskland.

Photo Credit: Bent Rene Synnevåg

I dag slipper han sin singelen "Hide and Seek".

"dePresno lager storslagen, uforutsigbar pop på et nivå man sjeldent kommer over her til lands.  «Stranger in Disguise» er låtskriverkunst av ypperste klasse; den treffer momentant, og vokser for hvert lytt». - P3 Urørt

Til tross for sin unge alder reflekterer dePresno over de store spørsmål i livet - tid, kjærlighet og menneskers plass i samfunnet. Slik sett holder han seg innenfor samme lyriske tradisjoner som både Leonard Cohen, Paul Simon og Tim Buckley. Men verden er ikke lenger den samme og det bærer låtene til den unge bergenseren preg av.

dePresno jobber nå med å ferdigstille debut EP´n som planlegges høsten 2016.

"Hide and Seek" ble listet på NRK P3 denne uken.

Musikkvideoen har premiere på Vevo i dag kl 12.00:

Artwork