dePresno slipper singelen "Hide and Seek" 12.august!

dePresno er 19 år og blir nå omtalt som en av de mest spennende nykommerne fra Bergen. Han skapte stor interesse under årets By:larm og ble signert av Sony Music. Han spilte også på Great Escape tidligere i år, og i september går turen til Reeperbahnfestivalen i Tyskland.

Photo Credit: Bent Rene Synnevåg

I dag slipper han sin singelen "Hide and Seek".

"dePresno lager storslagen, uforutsigbar pop på et nivå man sjeldent kommer over her til lands.  «Stranger in Disguise» er låtskriverkunst av ypperste klasse; den treffer momentant, og vokser for hvert lytt». - P3 Urørt

Til tross for sin unge alder reflekterer dePresno over de store spørsmål i livet - tid, kjærlighet og menneskers plass i samfunnet. Slik sett holder han seg innenfor samme lyriske tradisjoner som både Leonard Cohen, Paul Simon og Tim Buckley. Men verden er ikke lenger den samme og det bærer låtene til den unge bergenseren preg av.

dePresno jobber nå med å ferdigstille debut EP´n som planlegges høsten 2016.

"Hide and Seek" ble listet på NRK P3 denne uken.

Musikkvideoen har premiere på Vevo i dag kl 12.00:

Artwork

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.