dePresno slipper singelen "Hide and Seek" 12.august!

dePresno er 19 år og blir nå omtalt som en av de mest spennende nykommerne fra Bergen. Han skapte stor interesse under årets By:larm og ble signert av Sony Music. Han spilte også på Great Escape tidligere i år, og i september går turen til Reeperbahnfestivalen i Tyskland.

Photo Credit: Bent Rene Synnevåg

I dag slipper han sin singelen "Hide and Seek".

"dePresno lager storslagen, uforutsigbar pop på et nivå man sjeldent kommer over her til lands.  «Stranger in Disguise» er låtskriverkunst av ypperste klasse; den treffer momentant, og vokser for hvert lytt». - P3 Urørt

Til tross for sin unge alder reflekterer dePresno over de store spørsmål i livet - tid, kjærlighet og menneskers plass i samfunnet. Slik sett holder han seg innenfor samme lyriske tradisjoner som både Leonard Cohen, Paul Simon og Tim Buckley. Men verden er ikke lenger den samme og det bærer låtene til den unge bergenseren preg av.

dePresno jobber nå med å ferdigstille debut EP´n som planlegges høsten 2016.

"Hide and Seek" ble listet på NRK P3 denne uken.

Musikkvideoen har premiere på Vevo i dag kl 12.00:

Artwork

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald