dePresno slipper iskald musikkvideo

I dag slipper dePresno musikkvideo for singelen "See You Soon", oppfølgeren til suksesslåten "Hide and Seek". Til våren legger dePresno ut på turné i både Tyskland og Norge.

Foto: Bent Rene Synnevåg

"A milky synth melody that melts into a chorus rife with yearning"  - NYLON

"Like the missing connection between Jack Garratt and King Krule; innovative, unique and utterly enthralling."  - Crack in the Road

Etter et sterkt 2016 for dePresno, med viktige konserter i inn- og utland, TV-opptredener og finaleplass i P3s Urørt i mars i fjor, kickstartet han 2017 med singelen "See You Soon". Låta har vært ukas låt på P3 og er B-listet hos både P3 og P1. Nå er han klar med en iskald musikkvideo til låta- spilt inn langs fjellsiden på Hardangervidda. Se den her

dePresno blir for tiden omtalt som en av de mest spennende nykommerne fra Bergen. Til tross for sin unge alder reflekterer dePresno over de store spørsmål i livet - tid, kjærlighet og menneskers plass i samfunnet. Slik sett holder han seg innenfor samme lyriske tradisjoner som både Leonard Cohen, Paul Simon og Tim Buckley. Men verden er ikke lenger den samme og det bærer låtene til den unge bergenseren preg av.

I midten av august slapp dePresno singelen «Hide and Seek», som siden har ligget på blant annet B-listen til NRK P3, gått #94 på radiolista i Norge i tillegg til #200 i Tyskland. «Hide and Seek» fremførte han på årets første Lindmo-sending, og låten har siden release i august streamet over 1.5 millioner på Spotify.

I tillegg til at AURORA har lagt sin elsk på bergenseren og hatt han som support på flere av hennes konserter rundt om Europa i år, har dePresno også spilt på bransjefestivaler i inn -og utland. Blant dem to fullsatte konserter under By:Larm, The Great Escape i UK og i september spilte han for et fullsatt konsertlokale under Reeperbahn Festival i Hamburg. Han spilte nylig også på John Dee i Oslo og overrasket Astrid S med en duett under årets P3 Gull.

Mot våren skal dePresno på turné i både Tyskland og Norge.

03/16/17 - Kristiansand, Trashpop
03/17/17 - Trondheim, Samfundet
03/27/17 - Hamburg, Häkken
03/28/17 - Berlin, Musik & Frieden
03/29/17 - Köln, Yuca @ Club Bahnhof Ehrenfeld
03/30/17 - München, Milla - Live Club
03/30/17 - Stavanger, Tou Scene

Foto: Bent Rene Synnevåg

Justin Timberlake slipper sitt fjerde studioalbum «Man Of The Woods» 2. februar! Første singelen «Filthy», med video, slippes allerede førstkommende fredag, 5. januar.3.1.2018 17:23Pressemelding

Med ti Grammys og fire Emmys i bagasjen, er Justin Timberlake klar med sitt fjerde studioalbum «Man Of The Woods», som slippes via RCA Records 2. februar. Albumet er tilgjengelig for forhåndsbestilling fredag 5. januar. Samme dag slippes også den nye singelen «Filthy», med tilhørende video regissert av Mark Romanek. Låten er skrevet og produsert av Timberlake, Timbaland og Danja, i samarbeid med James Fauntleroy og Larrance Dopson.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.