dePresno gjør seg klar for Norgesturné med slipp av ny EP

dePresno avrunder sommeren med slipp av sin nye EP "The Last of The Romantics" og fortsetter høsten med en Norgesturné.

«Jeg innså at musikk ikke bare handler om å unnfange de hjerteskjærende situasjonene som er harde å gå gjennom… Det kan også handle om å fange komiske og morsomme øyeblikk også… Etter å ha reist mye rundt i forskjellige studioer og møtt mange fete og gøyale folk, så har jeg endt opp med å skrive mange morsomme låter… Det betyr ikke nødvendigvis at jeg har gått fra det å være emosjonell eller melankolsk - jeg prøver bare å berøre nye og forskjellige følelser. Og forhåpentligvis har jeg med The Last of the Romantics fanget en del av meg selv som jeg ikke har vist frem før…»

dePresno er ute med EP'n "The Last of The Romantics" i dag, hør den her: https://lnk.to/TheLastOfTheRomanticsEP

dePresno slapp sin første singel fra EP'n, «Breathing», 23. juni, og fulgte senere opp med «Give Me Your Number». Siste singel ut fra EP’n, «Mr. Big», viser en lystigere side av dePresno og ble raskt listet på både P3, P1 og mP3, og går i tillegg i rotasjon på flere radiokanaler i Tyskland. På sine nye låter har dePresno tatt en ny vending kreativt og prøvd å ha det mest mulig gøy. Låtene har blitt skrevet i London, hvor han har jobbet med låtskrivere som Ian Dench (Beyonce & Shakira) og Alex Beitzke (James Arthur) før de har blitt ferdigstilt i Bergen av Askjell Solstrand & Simen Hope.

Se musikkvideoen til «Mr. Big» her: https://www.youtube.com/watch?v=wuHcBhTKDPw

Etter et imponerende 2016 med viktige festivaler i inn- og utand, TV-opptredener og en finaleplass i P3’s «Urørt», kickstartet han 2017 med singelen «See You Soon». Låta ble valgt som «Ukas låt» på P3, og ble samtidig b-listet på både P3 og P1. Siden slippet av «See You Soon», har dePresno hatt sin første headliner-turné i Norge og i Tyskland, gjort VEVO dscvr sessions i Berlin og opptrådt på Gullruten.

Nå starter dePresno høsten med en ny EP og egen Norgesturné.

Turnédatoer:

Torsdag 12. oktober - Tromsø, Driv

Fredag 13. oktober - Bodø, Sinus

Lørdag 14. oktober - Harstad, Ludo

Lørdag 28. oktober - Oslo, John Dee,

Fredag 3. november - Volda, Rokken

Fredag 10. november - Bergen, USF Verftet

Lørdag 11. november - Trondheim, Storsalen

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald