dePresno er tilbake med sin nye singel "Breathing"!

I dag, 23. juni, slipper dePresno låta «Breathing» som første singel fra en kommende EP.

«Denne skrev jeg sammen med Flo i London. Jeg landet i London veldig tidlig en morgen, var en smule bakfull og litt forbanna på alt. Jeg hørte på musikken til vennene mine i Hester V75 og de er ofte gjerne litt over-selvsikre i tekstene sine, som gjorde at jeg også hadde lyst til å skrive en låt som var litt mer egoistisk… Noen ganger er det jo viktig å ha seg en liten ego trip.» - dePresno

I august slapp dePresno singelen «Hide and Seek», som siden har ligget på blant annet B-listen til NRK P3, gått #94 på radiolista i Norge i tillegg til #200 i Tyskland. «Hide and Seek» fremførte han på fjorårets første Lindmo-sending, og fulgte opp i januar med «See You Soon». «See You Soon» ble ukas låt på P3 og B-lista på både P1 og P3.

I tillegg til at AURORA har lagt sin elsk på bergenseren og hatt ham som support på flere av hennes konserter rundt om Europa i år, har dePresno også spilt på bransjefestivaler i inn -og utland. Blant dem to fullsatte konserter under By:Larm, The Great Escape i UK og i september spilte han for et fullsatt konsertlokale under Reeperbahn Festival i Hamburg. Han spilte i høst også på John Dee i Oslo og overrasket Astrid S med en duett under årets P3 Gull.

Siden «See You Soon» slipp har dePresno hatt sin første headline turné i Tyskland og Norge, opptrådt på Gullruten og gjort VEVO DSCVR session i Berlin.

På sine nye låter har dePresno tatt en ny vending kreativt og prøvd å ha det mest mulig gøy. Låtene har blitt skrevet i London hvor han har jobbet med låtskrivere som Ian Dench (Beyonce & Shakira) og Alex Beitzke (James Arthur) før de har blitt ferdigstilt i Bergen av Askjell Solstrand & Simen Hope.

Hør låten Breathing her

Photo credit: Martin Høye _ Made Management

Bob Dylan - Trouble No More - The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981 to Be Released by Columbia Records/Legacy Recordings on Friday, November 3rd.20.9.2017 16:22Pressemelding

Columbia Records and Legacy Recordings, the catalog division of Sony Music Entertainment, will release Bob Dylan - Trouble No More - The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981 on Friday, November 3rd. The latest chapter in Columbia/Legacy's highly acclaimed Bob Dylan Bootleg Series showcases the music Dylan wrote and performed during one of the most surprising, controversial and inspired periods of his career.