dePresno albumdebuterer med "Technicolor"

Fredag 12. april er dePresno klar med debutalbumet "Technicolor", et album rikt på nyanser, dybde og variasjon.
Technicolor artwork

Endelig er dePresno klar med debutalbumet "Technicolor".
Tittelen henspeiler til at albumet er rikt på nyanser, dybde og variasjon når det gjelder både det lyriske og det musikalske.

Prosessen har, i følge dePresno selv, vært intens.
Intenst morsom.
Intenst utfordrende.
Intenst tilfredstillende.
Han har hatt gleden av å samarbeide med et utvalg av flotte folk.
Askjell Solstrand, beskrevet som "en fantastisk venn, kollega og inspirator" har vært med i den kreative fasen for flere av låtene, og står for mesteparten av produksjonen.
"Gold" hvor dePresno var særdeles fornøyd over å få med seg det britiske stjerneskuddet Liv Dawson på gjestevokal ble produsert av Simen "hopedawgen" Hope, og live-favoritten "Wanderers" er det Odd Martin som har produsert.
På tekstene har dePresno blant annet samarbeidet med Fred Well, Sam Crow, Poppy Baskcomb og tidligere nevnte Askjell. "Uvurderlig!"

"Det var aldri snakk om å sette seg ned og lage et helhetlig album" forklarer dePresno "Technicolor er mer en samling med låter som alle forteller en historie. De gjenspeiler ulike faser fra livet mitt, ulike følelser og tankesett. Vi har fanget øyeblikk, eller aspekter. Et slags fotoalbum, men med låter og ikke fotografier."

Musikk var allstedsnærværende hele dePresnos oppvekst. Gitar fikk han som fireåring, og han begynte tidlig å skrive egne låter i samme lyriske tradisjon som blant annet Leonard Cohen, Paul Simon og Tim Buckley. Med uvanlig dybde og dimensjon i både stemme og tekster ble han oppdaget allerede som tenåring, og signerte platekontrakt i 2016.
Siden da har han befestet seg som en ærlig og ekte popartist og låtskriver med låter som "Hide And Seek", "See You Soon" og "Mr Big" fra de kritikerroste EP'ene "Forever" (2016) og "The Last of The Romantics" (2017).
Den 22 år gamle Bergenseren har også imponert på musikkfestivaler i inn- og utland, blant annet The Great Escape, by:Larm, Eurosonic, Reperbahn Festival og Trondheim Calling. I 2019 er han allerede bekreftet til Bergenfest og Hove.

"Technicolor" inneholder syv spor, hvorav tre tidligere utgitte; "Paper Thin" kom i fjor, "Gold" i januar og "Wanderers" - i både original og akustisk versjon - ble sluppet fredag 5. april.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Wanderers (Acoustic Video)

Technicolor artwork
dePresno (c) Kenny McCracken