dePresno albumdebuterer med "Technicolor"

Fredag 12. april er dePresno klar med debutalbumet "Technicolor", et album rikt på nyanser, dybde og variasjon.

Technicolor artwork

Endelig er dePresno klar med debutalbumet "Technicolor".
Tittelen henspeiler til at albumet er rikt på nyanser, dybde og variasjon når det gjelder både det lyriske og det musikalske.

Prosessen har, i følge dePresno selv, vært intens.
Intenst morsom.
Intenst utfordrende.
Intenst tilfredstillende.
Han har hatt gleden av å samarbeide med et utvalg av flotte folk.
Askjell Solstrand, beskrevet som "en fantastisk venn, kollega og inspirator" har vært med i den kreative fasen for flere av låtene, og står for mesteparten av produksjonen.
"Gold" hvor dePresno var særdeles fornøyd over å få med seg det britiske stjerneskuddet Liv Dawson på gjestevokal ble produsert av Simen "hopedawgen" Hope, og live-favoritten "Wanderers" er det Odd Martin som har produsert.
På tekstene har dePresno blant annet samarbeidet med Fred Well, Sam Crow, Poppy Baskcomb og tidligere nevnte Askjell. "Uvurderlig!"

"Det var aldri snakk om å sette seg ned og lage et helhetlig album" forklarer dePresno "Technicolor er mer en samling med låter som alle forteller en historie. De gjenspeiler ulike faser fra livet mitt, ulike følelser og tankesett. Vi har fanget øyeblikk, eller aspekter. Et slags fotoalbum, men med låter og ikke fotografier."

Musikk var allstedsnærværende hele dePresnos oppvekst. Gitar fikk han som fireåring, og han begynte tidlig å skrive egne låter i samme lyriske tradisjon som blant annet Leonard Cohen, Paul Simon og Tim Buckley. Med uvanlig dybde og dimensjon i både stemme og tekster ble han oppdaget allerede som tenåring, og signerte platekontrakt i 2016.
Siden da har han befestet seg som en ærlig og ekte popartist og låtskriver med låter som "Hide And Seek", "See You Soon" og "Mr Big" fra de kritikerroste EP'ene "Forever" (2016) og "The Last of The Romantics" (2017).
Den 22 år gamle Bergenseren har også imponert på musikkfestivaler i inn- og utland, blant annet The Great Escape, by:Larm, Eurosonic, Reperbahn Festival og Trondheim Calling. I 2019 er han allerede bekreftet til Bergenfest og Hove.

"Technicolor" inneholder syv spor, hvorav tre tidligere utgitte; "Paper Thin" kom i fjor, "Gold" i januar og "Wanderers" - i både original og akustisk versjon - ble sluppet fredag 5. april.

Wanderers (Acoustic Video)

Technicolor artwork
dePresno (c) Kenny McCracken

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Morgan Sulele gjør deg mer enn fornøyd med sin nye låt!8.8.2019 15:16:47 CESTPressemelding

Siden gjennombruddet med «Bare Min» har Morgan Sulele vært gjenganger på scener over hele landet, og hitlister over hele Norden. I tillegg til egne låter har han bidratt som vokalist eller låtskriver, og tidvis også co-produsent, for blant annet LOKE, Innertier, Marcus & Martinus, Jesper Jenset og Tungevaag & Raaban. Med sistnevnte ble han nominert til svensk Grammis 2019 for låta "All For Love". Morgan startet sommeren med å servere en ny landeplage, nemlig låten «Helt Ærlig» sammen med OnklP. Låten lå på Spotify topp 10 i 6 uker sammenhengende og ble fremført live på VG-Lista Rådhusplassen. Nå er han klar med oppfølgersingelen «Fornøyd», som er skrevet sammen med Jesper Jenset (Unge Ferrari, CLMD, Madcon) og Lars Rosness (Alan Walker, Ruben). «Fornøyd» ble til da jeg fikk tilsendt en sinnsyk kul demo av Jesper Jenset og Lars Rosness. Vi satt oss i studio og perfeksjonerte den og jeg er ekstremt fornøyd med resultatet. Låta handler egentlig om at man driter i det meste, så lenge man f