Amer Sports Norge

Denne klokken registrerer at du fyrer av hagleskuddet

5.4.2016 13:00 | Amer Sports Norge

Nordmenn elsker tekniske produkter og nye innovasjoner. Nå kommer den finske klokkeprodusenten Suunto med en ny klokke som registrerer at du fyrer av hagleskuddet.

Suunto introduserer to nye modeller i Suunto Traverse serien. Traverse Alpha Stealth og Alpha Foliage har nye funksjoner utviklet spesifikt for jakt og fiske.

-Det finnes få produkter til denne målgruppen med spesialiserte funksjoner inn mot jakt og fiske, derfor har Suunto nå laget produkter for å ivareta denne målgruppens behov. Klokkene registrerer blant annet skudd og sammen med en rekke andre funksjoner kan vi nå tilby den mest avanserte klokken for jakt og fiske, sier Stefan Jonsson, Produktsjef for Suunto i Norge

Allsidige funksjoner
Traverse Alpha tilbyr en rekke pålitelige funksjoner til friluftsinteresserte entusiaster. Integrert GPS/GLONASS rutenavigasjon med sporvisning, elektronisk kompass med vinkel kompensasjon og FusedAlti™ hjelper deg å holde retningen i ukjent terreng. Med batteritid på opptil 100 timer med GPS er Traverse Alpha passende for lange turer.

Verktøy for jakt og fiske.
Den stedsbaserte månefase kalenderen med visning av måneoppgang/nedgang hjelper deg å avgjøre den beste tiden å legge ut garnet i vannet, mens barometrisk trykkgraf holder deg oppdatert på værforandringer.

Automatisk skuddregistrering holder oversikt over antall og lokasjon for skudd.
- Denne funksjonen er helt ny for mange jegere, men for de som ønsker full oversikt over jaktturen er dette både spennende og nyttig, sier Stefan Jonsson.

Med spesifikke jakt og fiske POI (Point Of Interest) kan man også enkelt markere stier, dyretråkk og viktige lokasjoner underveis. Soloppgang- og solnedgang-alarm hjelper deg å planlegge dagen. Hvis turen fortsetter utover kvelden, vil den røde skjermbelysningen ikke forstyrre nattesynet.

Robust bygget, testet med militære standarder.
Traverse Alpha er testet med den militære standarden MIL-STD- 819G og disse klokkene er virkelig bygget for eventyr. Suunto Traverse Alpha tar holdbarheten et skritt videre med toppring i riflet rustfritt stål, vannavvisende nylon rem og ripesikkert sapphire krystall glass.

Som en del av Suunto Traverse familien, kommer Alpha modellene med aktivitetsmåling og er kompatible med Suunto Movescount App for Android og iPhone.

Velg mellom to alternativer: Den svarte Traverse Alpha Stealth eller grå-grønn Traverse Alpha Foliage.

Alle Suunto Traverse klokker er utviklet produsert og testet i Finland. Alpha modellene vil være tilgjengelig i butikker i Europa fra 29. april.

For mer informasjon, se www.suunto.com/traversealpha

Stefan Jonsson
Produktsjef Suunto i Norge
m: 934 89 334