Den OL-klare Tina Røe Skaar i Taekwondo til Røra på internasjonal treningssamling

Det norske taekwondolandslaget med OL-klare Tina Røe Skaar i spissen reiser i helgen til Verdal for å delta i «Røra International Friendship Camp». 170 utøvere fra 15 forskjellige klubber og lag kommer til Verdal for å trene og sparre. Blant annet kommer det utøvere og trenere fra Iran, Irland, Hellas i tillegg til norske klubber.

Samlingen arrangeres av Røra taekwondoklubb og finner sted 6. – 8. mai på Verdalsøra Barne- og Ungdomsskole. I tillegg til mye trening blir det også tid til sosialt samvær. Blant annet har ordføreren på Inderøy invitert både landslagslagsutøvere, trenere og fylkesordfører på lunch.

Dette er et flott tiltak som skaper aktivitet i regionen og det er fint at landslaget kan være med å bidra til en slik leir som kan skape entusiasme og vekst, sier Dag Jacobsen, sportssjef i Norges Kampsportforbund.

Norges Kampsportforbund (NKF) er et fleridrettsforbund i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Kampsportforbund er landsdekkende med rundt 450 medlemsklubber og 41.000 enkeltmedlemmer. Forbundet organiserer over 20 ulike kampsporter og målet er å være den ledende organisasjonen for kampsport i Norge.