Deloitte kårer Cutters til Rising Star i Hordaland

Selskapet Cutters har revolusjonert frisørbransjen. Tirsdag kveld mottok de prisen for årets Rising Star i Hordaland av konsulentselskapet Deloitte.

Hedrer innovasjons- og gründerbedrifter

Deloitte Rising Star Hordaland er en årlig kåring av lokale bedrifter fra Hordaland. Den stiller krav til omsetningsvekst, andelen lokal kapital, samt privat eierskap. I tillegg stilles det krav til innovasjon og nytenking, og man ønsker å hedre identifiserbar kompetanse og teknologi som oppfattes som aktuell i markedet.

Hensikten med prisen er å hedre innovasjons- og gründerbedrifter som kan være eksempler til etterfølgelse av andre.

- Vi ønsker å inspirere til innovasjon og nytenking, sier partner Jon-Osvald Harila i Deloitte.

«Pop-up»-konsept med ekstrem vekst

Årets «Rising Star» tildeles en bedrift som har hatt kjempesuksess med innovativ konseptutvikling. Gjennom god synlighet og et ettertraktet konsept, har selskapet med hovedkontor i Bergen, på få år bygget opp betydelige immaterielle verdier gjennom «cut time, cut hair, cut costs». De er nå i en fase der konseptet videreutvikles med nye og effektive driftsløsninger, blant annet knyttet til styring av turnus ved bruk av kunstig intelligens.

Juryen peker på at kandidaten sitt «pop-up»-konsept er et viktig bakteppe for den store suksessen, der de har kunnet velge lokalisering basert på strategiske hensyn. Dette, kombinert med unorske ambisjoner, har gitt selskapet en ekstrem vekst.

Det er foreløpig ingen andre frisørkjeder eller retail-konsepter som klarer å holde det samme tempoet med utrulling av nye utsalg. På nåværende tidspunkt åpner kandidaten i snitt to nye utsalgssteder i måneden, både nasjonalt og internasjonalt.

Ekstern evalueringskomite

Graden av innovasjon vurderes av en ekstern evalueringskomite.

Evalueringskomiteen består av:

• Tor Aase Johannessen, Associate Professor Emiritius på NHH
  • Hogne Tyssøy, partner i Holberg-Fondene
  • Dag Inge Ulstein, byråd i Bergen kommune for byråd for finans, innovasjon og eiendom
  • Henrik Lie Nielsen, seriegründer og leder av Tripod Capital Collective

For mer informasjon, kontakt