Bake´n Go AS

Delingsøkonomien har nådd bakerne!

Delingsøkonomien har for lengst ristet grundig i tradisjonelle markeder. Nå kan også hobbybakerne tjene penger på lidenskapen sin. Initiativtaker bak selskapet Bake´n Go er overveldet over mottagelsen.

Eierne bak applikasjonen har investert for millioner og tilegnet seg et stjerneteam. Fra venstre: Erikson C. Mendes, Ilir Sabriu, Edmond Yang, Elton Wong og Ilias El Mousaoui.

– Interessen for baking i Norge er høy og mottagelsen på vår plattform er overveldende, sier Erikson C. Mendes, gründer og deleier av selskapet Bake´n Go.

Skreddersøm
Bake´n go er en plattform der bakere og kjøpere kan møtes for å skreddersy kaker etter ønsket behov. Gjennom plattformen kan kjøpere legge ut kakeannonser for ønsket anledning med inspirasjonsbilder til design og smak og velge mellom tilbudene som kommer inn. Bakere har mulighet til å bygge opp sin profil med bilder av tidligere verk, samt å få tilbakemeldinger på utførte bakeoppdrag.

– Det er mange bakere der ute som har ledig kapasitet, og ønsker å tilby sitt håndverk for å glede andre. For noen kan dette også være begynnelsen til på realisering av eget konditori eller bakeri, der man får tilbakemelding på håndverket, fortsetter Erikson.

Ideen kom før datterens dåp
Erikson fikk ideen da han søkte etter noen som kunne lage kake til datterens dåp. Det fantes en nettside med hobbybakere, men siden var uoversiktlig og logistikken elendig.

– Med vår teknologi vil du kunne skaffe deg god oversikt, søke etter den kaken du vil ha og få referanser på at bakeren du benytter deg av har levert varene før.

Investeringer i millionklassen og stjerneteam

– Bake’n Go har investert over en million kroner på utvikling og strategi for å få på plass teknologien og jobber hele tiden med å optimalisere og forbedre seg, slik at både baker og kjøper kan få de beste kakene til ethvert event.

Teamet består forøvrig av Edmond Yang, visuell designer og den som har gitt sjel til appen. Elton Wong, arkitekten for prosessene. Ilias El Mousaoui, gründer og forretningsutvikler. Ilir Sabriu, markedsstrateg med internasjonal erfaring, Og ikke minst gründeren Erikson, som har ledet ideen gjennom de ulike fasene som gruppen har vært igjennom.

Appen ble lansert 21. okt 2018 kun i Norge med store ekspansjonsplaner for utlandet og har allerede nådd over 700 brukere i Norge til tross for at Android versjon ikke er ute ennå.

For spørsmål og henvendelser ta kontakt med oss på:

Mail: ilias@bakengo.no

Bake´n Go AS
Nordahls bruns gate 18

Følg saker fra Bake´n Go AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Bake´n Go AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.