deLillos ute med sitt syttende studioalbum

21.4.2017 07:30 | Drabant Music

2016 var nok et begivenhetsrikt år for deLillos - med utgivelsen av albumet Peiling på seiling den 28. oktober som et absolutt høydepunkt. Dette året ser ut til å bli like hektisk for bandet. Moroa startet 2. og 3. februar da de gikk i gang med innspillingen av sitt syttende studioalbum. Og studioalbum i dette tilfellet ble en helakustisk plate, spilt inn live, rundt en enkelt stereomikrofon, med diverse musikalske gjester.

deLillos. Foto: Ken Ingwersen

For å kunne velge blant flere versjoner, ble platen spilt inn to ganger over to dager. Dette ble gjort i Løkken Nøisomhed på Frogner i Oslo, som er en nydelig villa med et utrolig flott rom, spesielt godt egnet for akustisk musikk.

Opptakene ble også filmet, og siden dette var en såpass spesiell måte å spille inn plate på, la man til rette for at noen utvalgte fans skulle få muligheten til å bivåne innspillingen. Det ble på alle måter noen helt spesielle dager, og resultatet får vi i dag servert i form av albumet La oss bli fri for all nostalgi. Hør det her!

Under kan du se hvordan de så ut da deLillos spilte inn låta «Halvveis rundt jorden» sammen med No. 4.

Steinerskolens veteranpikekor, Johan Nicolay Mohn, Ola Geir Raftevold og No. 4 er noen av gjestene som bidrar på denne platen.

Følg deLillos på Facebook for oppdateringer!

Løkken Nøisomhed på Frogner i Oslo. Foto: Ken Ingwersen
deLillos. Foto: Ken Ingwersen

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Marcus Dale signerer med Drabant Music og gir ut debutsingel18.8.2017 08:28Pressemelding

Selv om Marcus Dale kun så vidt har rukket å fylle 16 år, gir han i dag ut sin aller første singel. Hør «Lights» her! Det unge, norske, fremadstormende produsent-talentet flyttet fra Drammen til Malaga som 3-åring sammen med familien. Han nærmest "låste seg inne" på gutterommet hjemme hos mamma og pappa da han som 13-åring forelsket seg i hans første miksebord. Etter et par år med hard jobbing, ble innsatsen belønnet ved at han i 2016 ble invitert til Berlin av Sony ATV for å jobbe sammen med flere dyktige låtskrivere. Allerede på flyet på vei til Berlin fikk han ideen til «Lights», og sammen med låtskriveren Katharina Held ble låten ferdigstilt i løpet av kort tid.  Med seg på vokal har han bergensjenta Maria Aasen (18). «Lights» er en energisk og dansbar feelgood-låt med en dæsj attitude.  Marcus Dale er signert til Drabant Music og Controverse Publishing.  Spotify // Facebook // Instagram

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».