Debutsingel ute fra Samuelsen

Foto: Paal Audestad

Samuelsen er et nytt, norsk band bestående av musikere fra øverste divisjon. Martin Windstad (trommer), Ellen Brekken (bass), Even Helte Hermansen (gitar) og Kristian Wentzel (keys) utgjør stammen i kompet bak frontfigur, låtskriver og produsent Jørund Fluge Samuelsen. Sammenlagt har denne kvintetten spilt med og deltatt på innspillinger med absolutt hele A-laget av norske pop-, jazz- og rockemusikere.

I dag er de ute med sin første singel - «Falle tilbake». Hør den her!

Utgangspunktet for bandet er Jørund Fluge Samuelsens trang og evne til å skrive 'brain worms' - sanger som borer seg fast i hjernen, både fordi de er fengende og fordi de innehar en uforutsigbarhet i melodikk, tekst, harmonier og produksjon som gjør at man får nye aha-opplevelser for hver gjennomhøring.

«Falle tilbake» er første singel ut fra deres kommende EP Bærbar Harddisk som slippes på nyåret.

Foto: Paal Audestad

Ramón er ute med ny singel25.5.2018 08:11Pressemelding

De siste to månedene har du kanskje blitt bedre kjent med det 19 år gamle poptalentet Ramón Andresen. Det tok ikke lang tid etter at han slapp "Knock" før han havnet på B-lista til NRK P3, der låta har stått støtt i mange uker, og i mai fikk han komme til Christine for å spille låta live på radio. Over 100 000 streams på Spotify sier også sitt. Derfor er vi strålende fornøyde med å i dag slippe oppfølgerlåta, "Tonight I'm Over You". Den er rett og slett en real banger med en snedig produksjon som mer enn frister til dans i den eventyrlige maivarmen. Ifølge Ramón er meningen med låta å beskrive den følelsen du får når du bare har fått nok og er ferdig med noen - enten om det er en venn eller kjæreste, eller om du er ferdig med å spise sjokolade på en onsdag! Hør "Tonight I'm Over You" her!

Har Kristopher Schau og Kyrre Holm Johannessen lagd tidenes sjeldneste norske vinyl?18.5.2018 09:39Pressemelding

Det er ikke akkurat hverdagskost som kommer fra denne leiren i dag. I nærmere tre år har nemlig Kristopher Schau og Kyrre Holm Johannessen i podkasten Kristemøte utført diverse ukesoppdrag som skal sette komfortsonen deres på prøve. Oppdraget denne gangen var å lage musikk som norskspråklige rappere med hver sin egenkomponerte tekst. Temaet for teksten (av uvisse årsaker) måtte være knyttet til onani, og resultatet er definitivt noe for seg selv. Endelig er dagen her hvor du kan nyte lyden av Grøss (Kristopher Schau) sin "Lille Langerud" og Kyrre Holm Johannessen som Enorm Klo med "Hva vi tenker på (no Sfinx). Vinneren er den låta som får flest streams, og kåres på Krisemøte sin sesongavslutning på Rockefeller den 24. mai. Som en ekstra bonus er det produsert kun ett særdeles eksklusivt vinyleksemplar av de to låtene, som auksjoneres bort på QXL. Per skrivende stund er høyeste bud på svimlende 5800 kr! Da gjenstår det bare å si: måtte den beste "rapperen" vinne. Hør "Lille Langerud" he

Rokusho er endelig ute med debutsingelen!11.5.2018 08:12Pressemelding

Han har blitt rost av Matoma for sitt remix-arbeid, og produserte Rubens massive hit "Walls" som har blitt streamet over 17 millioner ganger. Nå står 23 år gamle Lars Christian Fredlund på egne, stødige ben som Rokusho. Debutsingelen hans, "Wishing For You", er co-produsert av Stille, mens vokalprakten er det det lovende sangtalentet Inga som står for. Med sin detaljorienterte og perfeksjonistiske stil blander Rokusho et kjølig, nordisk og melankolsk sound med sofistikert, japansk estetikk. Kombinert resulterer dette i sømløs, silkemyk og velprodusert musikk. Det er akkurat det du får servert her; frisk og vårlig pop som passer perfekt til sene sommerkvelder. Etter du hører "Wishing For You" er det store sjanser for at det du ønsker deg, er mer av dette. Hør "Wishing For You" her.

Bodin er ute med ny låt27.4.2018 08:20Pressemelding

Mathias Bodin fra Lindesnes er nå ute med det som er hans femte låt, og andre singel så langt i år. 24-åringen, som tidligere har blitt listet på P3, har selv kategorisert musikken sin som "superpop", som befinner seg helt på grensen til skamløs, funky disco. Med "Set On You" sikter Bodin seg nærmere inn på sesongen som, etter en lang vinter, endelig er her. – "Set On You" er en leken gladlåt med en sommerlig utstråling, og som inneholder mange finesser. Det er en poplåt som jeg tror og håper er lett fordøyelig og likbar for folk flest, forteller Bodin. Bodin studerte musikk på Westerdals, og i løpet av tiden sin der lærte han å gjøre alt på egenhånd. Han er ganske enkelt en alt mulig-mann som ikke bare produserer, men også skriver musikken sin selv. Og utover å være en uimotståelig og fengende låt rent musikalsk, er "Set On You" en historie mange unge voksne nok kan identifisere seg med. – Teksten handler om to personer som finner hverandre og forløpet til dette, sett fra guttens pers

Folk-talentet Jess Morgan er ute med ny låt20.4.2018 11:13Pressemelding

Hun har blitt hyllet av britiske mediekjemper som BBC, The Guardian, The Telegraph og Uncut, og gjør alt fra å skrive låter til å lage egne vinylplater på kjøkkenet hjemme. Det hersker liten tvil om at DIY folk/americana-artisten Jess Morgan fra Norwich i England begynner å gjøre seg bemerket for låtskriver-talentet sitt. I dag sørger hun for at du har mer musikk som du kan glede ørene dine med. "Whitby" er oppfølgeren til februar-låta "Aston Expressway Kiss Me Quick". Dette er en intim og historiedrevet sang med brodd fra Morgan. Det er musikk som dette som beviser Jess Morgans styrke som musiker, og som gjorde at hun ble plukket ut til å varme opp for a-ha sine to MTV Unplugged-konserter i Oslo Spektrum samt O2 Arena i London. "Whitby" kan du høre her.

Donkeyboy-brødrene slipper ny musikk som Norwegian Thunderboys20.4.2018 09:06Pressemelding

Kent og Cato Sundberg, låtskrivere, produsenter og frontfigurer fra hitmaskinen Donkeyboy, er nå aktuelle med enda et nytt prosjekt. Norwegian Thunderboys har sitt utspring i spillplattformen Twitch der brødrene, sammen med kompisene Simen Bendiksen og Dagfinn Svensen, spiller dataspill som strømmes live til publikum tre ganger i uken. Kvartetten, som altså kaller seg Norwegian Thunderboys, er allerede én av de største norske gamingkanalene der med mange tusen følgere, som bare fortsetter å vokse. Med sin frie tilnærming til både musikk og gaming, har de skapt et nytt og helt unikt prosjekt. Den første singelen, «Coco Jambo», slippes allerede 20. april - en låt som egentlig er laget for følgerne av Twitch-universet, men som de også raust deler med verden utenfor spilluniverset. Musikken er like velprodusert og fengende som Sundberg- brødrenes andre prosjekter, men med en lekenhet og kreativitet utenom det vanlige. Hør "Coco Jambo" her, og se musikkvideoen her.