Debutsingel ute fra Samuelsen

Foto: Paal Audestad

Samuelsen er et nytt, norsk band bestående av musikere fra øverste divisjon. Martin Windstad (trommer), Ellen Brekken (bass), Even Helte Hermansen (gitar) og Kristian Wentzel (keys) utgjør stammen i kompet bak frontfigur, låtskriver og produsent Jørund Fluge Samuelsen. Sammenlagt har denne kvintetten spilt med og deltatt på innspillinger med absolutt hele A-laget av norske pop-, jazz- og rockemusikere.

I dag er de ute med sin første singel - «Falle tilbake». Hør den her!

Utgangspunktet for bandet er Jørund Fluge Samuelsens trang og evne til å skrive 'brain worms' - sanger som borer seg fast i hjernen, både fordi de er fengende og fordi de innehar en uforutsigbarhet i melodikk, tekst, harmonier og produksjon som gjør at man får nye aha-opplevelser for hver gjennomhøring.

«Falle tilbake» er første singel ut fra deres kommende EP Bærbar Harddisk som slippes på nyåret.

Foto: Paal Audestad

Påls butikk covrer norske helter18.1.2019 11:42Pressemelding

Da Påls butikk bestemte seg for å spille inn en coverlåt, var det ikke hvilket som helst band de valgte. De gikk for intet mindre enn én av de fire store i norsk rockhistorie, selveste deLillos, og det med låta «Suser avgårde alle mann» som er ute på Drabant Music i dag! – Noe av det vi har satt aller mest pris på med deLillos, er nettopp hvor gode de er som rockeband. Og det ønsket vi å bejuble med å ta den fantastiske låta «Suser avgårde alle mann» og spille den inn med vårt eget uttrykk, sier Påls butikk. Hør «Suser avgårde alle mann» her! Påls butikk forsøker å stå midt i rocken, og coverversjonen av «Suser avgårde alle mann» er produsert, mikset og masteret av Nick Terry, som tidligere har jobbet med band som Oslo Ess og Kvelertak. Det gode samarbeidet er videreført i innspillingen av en EP som slippes våren 2019 – den fjerde utgivelsen fra Påls butikk siden opprettelsen i 2015.

Ida Jenshus er ute med ny musikk18.1.2019 10:49Pressemelding

På den ferske singelen «Heartland», viser Ida Jenshus sin politiske side. De siste tre-fire årene har Ida Jenshus reist mye mellom Norge og USA. Hun har vært øyenvitne til at det politiske tussmørket har blitt stadig mer tiltagende, sammenlignbart nå med det som astronomer kaller «sonisk tussmørke» (helt sant). En høyrebølge som ingen vet hvor skal ende. Sammen med den unge Namsos-låtskriveren Jonas Ledang, har Ida formulert en tekst som begynner med setningen «They say there’s always been a wall there/ To keep the heart out of the heartland..», men som raskt kontrer med diametralt mer optimistiske «Let them know what’s in your heart now/ Play that rock and roll/ Rock and roll». Hør «Heartland» her! «Heartland» viderefører noe av det majestetiske lydbildet som radiolytterne fikk en forsmak på på den første singelen fra plata, «Love You A Litte Less», som gikk rett inn på A-lista til NRK P13 da den ble sluppet. Denne gangen er musikken som en sonisk luftspeiling der groove, gitar, synth

4ETG starter året med «Rikkes anthem»11.1.2019 14:55Pressemelding

Humorkanalen 4ETG på YouTube har laget en sang om sin favorittdeltager fra fjorårets sesong av «Ex on the Beach», Rikke Isaksen. Etter å ha ventet på en sang om Rikke hele høsten, måtte gutta ta saken i egne hender og komponere noe selv. Med en god dose humor og selvironi synger Henrik Farley og Jonas Lihaug Fredriksen med Kristoffer Ullevoldsæter om hvor undervurdert og fantastisk hun er på «Rikkes anthem». Nå håper guttene på at publikum vil komme med forslag i kommentarfeltet på YouTube-kanalen, om hvem de skal lage sang om neste gang. Se musikkvideoen her, og legg til «Rikkes anthem» i favorittspillelista di her!

The Dogs sitt nye album er ute nå7.1.2019 11:37Pressemelding

"Dette er bandets syvende slipp, uten at man får inntrykk av at de har mistet hverken energi eller spilleglede. Om noe, høres de sintere ut enn noen gang" - Aftenposten, terningkast 5. "Setter lista høyt for musikkåret 2019" - GAFFA, terningkast 5. "Et album du ikke bør gå glipp av" - Musikknyheter.no, 9/10. I 2018 stod The Dogs, ifølge IFPI Norge, bak årets mestselgende album på vinyl i Norge med The Grief Manual. I dag følger de opp suksessen med Before Brutality. Dette er deres syvende album, og det tredje de slipper på Drabant Music, med hele ti nye låter - inkludert singlene «Let’s Start A Riot» og «There Won’t Be An Encore». Frontmann Kristopher Schau legger vekt på at dette er lyden av et band som jobber hardt for å ikke forandre seg. http://phonofile.link/beforebrutality HØR BEFORE BRUTALITY HER! – Først og fremst håper jeg bare at vi fremdeles låter som oss sjøl. Det er dette soundet og denne type låter vi liker, og gudskjelov det det folka som kommer for å se oss også liker,

Raga Rockers gir ny lyd fra seg4.1.2019 11:46Pressemelding

Det nye året får en pangstart med en fersk låt fra det legendariske norske rockebandet. Etter utallige oppfordringer fra fortvilte musikkelskere om å fylle tomrommet som har oppstått i livene deres siden forrige utgivelse i 2013, bøyer Raga Rockers seg for folkets vilje og serverer et mesterstykke av majestetisk rock med låta «Faneflukt». De håper med dette at hverdagen igjen blir til å holde ut. Hør «Faneflukt» her! I dag spiller dessuten Raga Rockers for et utsolgt Rockefeller, men om du er rask på labbem kan du sikre deg en billett eller to til morgendagens ekstrakonsert!

Førjulsgave fra Oslo Ess21.12.2018 09:44Pressemelding

Men året var ikke omme for Oslo Ess: i dag slipper de den akustiske liveskiva Det blir bra når det kommer folk på Drabant Music. – Folk syns kanskje det er rart at vi gjør om låtene våre på denne måten, men det er helt naturlig for oss siden vi har spilt bluegrass og countrymusikk på si i mange år i andre prosjekter, sier Oslo Ess. For dem stoppet ikke 2018 opp da deres femte studioalbum Frie radikaler endelig ble sluppet i april. Fem år etter forrige akustiske turnè og liveplate, føler bandet at de har samlet opp såpass mange nye, kule versjoner av låtene deres at det er på tide å dele dem med publikum - igjen. Deres andre akustiske livealbum, Det blir bra når det kommer folk, kan derfor høres overalt nå! http://phonofile.link/detblirbra Hør Det blir bra når det kommer folk (live akustisk) her! På albumet finner du både gjenkjennelige varianter av «Akilles» og «Helt fram til nå», samt «Det brenner under beina mine» i mariachi-form, lynraske bluegrass- versjoner av «Himmel & Helvete» o