Dealflow i crowdfunding-samarbeid med DNB

(Bergen 31. okt). Gründerselskapet Dealflow inngår en samarbeidsavtale med DNB. Målet er å gjøre det enda enklere for mindre bedrifter å hente vekstkapital og gjennomføre folkefinansiering eller crowdfunding

Konserndirektør for bedriftsmarked i DnB, Benedicte Schilbred Fasmer og daglig leder i Dealflow, Petter Skulstad

– Dealflow har en ambisjon å bli Norges ledende plattform for å hente kapital til mindre og mellomstore selskaper. Vi er stolte av at Norges største og viktigste finansaktør velger Dealflow som sin partner på et så spennende område som crowdfunding, sier Petter Skulstad, gründer og daglig leder i Dealflow.

Dealflow er den eneste norske heldigitale plattformen som, gjennom å være tilknyttet agent til Norne Securities, har konsesjon til å drive med egenkapitalinnhenting. Dealflows målgruppe er selskaper med kapitalbehov i størrelsesorden 2 til 30 millioner kroner.

Avtalen mellom Dealflow og DNB knytter selskapene sammen på et nytt og viktig felt, crowdfunding. Samarbeidet skal øke kompetansen og tilgangen til en finansieringstype som er sterkt voksende.

- Equity Crowdfunding er en alternativ finansieringsform som er godt egnet for oppstartsbedrifter og mellomstore vekstbedrifter – et viktig satsningsområde for DNB. Vi har over lengre tid sett på mulighetene for å ta del i dette markedet, og igjennom dette samarbeidet gir vi kundene våre en god inngangsport til Equity Crowdfunding som finansieringskilde, sier konserndirektør for Bedriftsmarkedet i DNB, Benedicte Fasmer.

- Equity Crowdfunding vokser raskt i Europa og i resten av verden, og Dealflow er den første norske plattformen med tillatelse til å drive denne virksomheten.  DNB vil i første rekke bidra med deling av kunnskap og henvisning av kunder, og vi er spent på hvor mange av bedriftskundene våre som vil synes dette er spennende, legger Fasmer til.

Dealflow er et komplementært produkt til de tradisjonelle meglerhusene, enten alene eller sammen med dem. Dealflow har vært i markedet siden april. Selskapet har gjennomført tre emisjoner. Casene strekker seg fra et selskap som trengte flere aksjonærer før de gikk på Merkur, til en rettet emisjon 5 MNOK, og i forrige måned hentet selskapet kapital til et lokalt inititativ som skal resultere i et topp moderne gokartsenter utenfor Bergen.

- Disse tre casene viser litt av reportoaret vårt sier Petter Skulstad. – Vi kan bidra til lokal verdiskapning gjennom tradisjonell crowdfunding, samtidig som vi også kan kjøre lukkede emisjoner for de som ønsker en enkel og ryddig emisjonsprosess.

At en aktør som DNB inngår en avtale med oss er inspirerende, og viser at vi er på rett vei. Vi ser frem til en kompetansedeling med DNB, og ikke minst bistå bedriftskunder med kapitalinnhenting gjennom crowdfunding, avslutter Skulstad.

Om Dealflow

Gründer Petter Skulstad startet Dealflow i juli 2017. I dag har selskapet fem ansatte, hvorav tre med bakgrunn fra et av de fremste kompetansemiljøer på fintech i Norge, Sbanken. Dealflow henvender seg til selskaper med kapitalbehov i størrelsesorden 2 til 30 millioner kroner. Paradoksalt nok er dette for lite for tradisjonelle meglerhus, men for mye for gründerne, og det er dette hullet i markedet Dealflow skal tette.I tillegg til å være et verktøy for kapitalinnhenting har Dealflow også utviklet Adminflow. Det er et administrasjonsverktøy som skal hjelpe allerede eksisterende selskaper og gründerbedrifter med kontroll og struktur på enkle oppgaver som aksjeeierbok, dokumentflyt, styrerom og etc.

For ytterligere informasjon kontakt:

Petter Skulstad, daglig leder, Dealflow, tlf  91696573

Vidar Korsberg Dalsbø, kommunikasjonsrådgiver DNB, 99380389

Bilder

Om Dealflow AS

Dealflow AS
Øvre Ole Bulls plass 6

Følg saker fra Dealflow AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Dealflow AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.