De Regionale Helseforetakene velger Nets

19.4.2017 09:00 | Nets Branch Norway

(Oslo, 19. april 2017) Sykehusinnkjøp HF har på vegne av de Regionale Helseforetakene valgt Nets som leverandør av kortinnløsning og betalingsterminaler. Dette innebærer at Nets skal levere betalingsterminaler og håndtere kortinnløsning av Visa- og MasterCard transaksjoner for alle offentlige sykehus og tilhørende enheter i hele landet.

Avtalene som nå er inngått kommer som følge av en offentlig anbudsforespørsel, og trådte i kraft fra 1. april 2017. Totalt vil det være mer enn 1000 betalingsterminaler fordelt på flere hundre steder. Avtalen har en varighet på fire år, med en opsjon på ytterligere ett pluss ett år.

– Driftssikre og effektive betalingsløsninger er viktig for sykehusene. Sammen med kravene til service og kvalitet i løsningene som Nets kunne tilby, var dette avgjørende i forhold til det valget vi tok, sier prosjektleder Cathrine Nilssen, hos Sykehusinnkjøp HF.

–  Vi er svært fornøyde og stolte av å bli valgt som leverandør til Helseforetakene i hele landet, og ser frem til ett godt samarbeid i årene fremover, sier kundeansvarlig Cecilie Kjær, hos Nets.

Første Regionale Helseforetak som er på plass under den nye avtalen er Helse Vest. Helse Nord, Helse Sør-Øst og Helse Midt-Norge skal alle være over på ny løsning i løpet av april og mai 2017.

Nets har tidligere levert terminaler med tilhørende tjenester til en del av de Regionale Helseforetakene. Avtalen som nå er inngått medfører en forlengelse og utvidelse av tidligere leveranser.

Om Sykehusinnkjøp HF:
Sykehusinnkjøp HF ble stiftet 17. desember 2015. Selskapet skal ha strategisk og operativt ansvar for innkjøp i spesialisthelsetjenesten. Selskapets hovedkontor ligger i Vadsø og eies av Helse Sør-Øst RHF, Helse Nord RHF, Helse Midt-Norge RHF og Helse Vest RHF, hvorav eierandelene er på 25 prosent hver.

Om Nets: