De norske nominerte til MTV EMA

MTV har i dag sluppet fire av de nominerte i klassen ”Best Norwegian Act”, som skal kåres under årets største europeiske musikkfest.

OSLO, 9. september 2014: Om to måneder går årets største musikkfest av stabelen i Glasgow. MTV Europe Music Awards har siden 1994 samlet de største profilene på den internasjonale stjernehimmelen. Showet sendes over hele verden, og har gitt oss noen uforglemmelige øyeblikk fra den røde løperen.

Også i år er Norge godt representert, MTV har i dag sluppet fire av de nominerte i klassen ”Best Norwegian Act”:

• Martin Tungevaag
  • Anders Nilsen
  • Nico & Vinz
  • Adelén
  • ?

Så, hvem fortjener den siste nominasjonen? Seks norske artister har fått et såkalt wildcard til konkurransen, og nå er det opp til norske musikkelskere å avgjøre hvem som stikker av med den siste billetten til Glasgow:

Katastrofe, Röyksopp, Admiral P, Broiler, Gabrielle eller Donkeyboy?

Nytt av året er nemlig at fansen frem til 14. september kan stemme på hvem de mener fortjener den femte og siste nominasjonen. Via Twitter kan norske fans heie frem sin favoritt, ved å bruke hashtags med artistens navn:

#NominateKatastrofe

#NominateRoyksopp

#NominateAdmiralP

#NominateBroiler

#NominateDonkeyboy

#NominateGabrielle

Mer informasjon om MTV Europe Music Awards: http://goo.gl/2RfZn

Oversikt over tidligere norske vinnere: http://goo.gl/cseMEc

For mer informasjon, kontakt:
Bjørn-Arild Alnæs
Consilio Kommunikasjon
Email: bjorn-arild@consilio.no

Nedre Langgate 32

Følg pressemeldinger fra Consilio

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Consilio på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Consilio

Norske revmatikere er bekymret og har et informasjonsbehov rundt familieplanlegging12.10.2020 11:10:48 CEST | Pressemelding

I dag er Verdens Revmatikerdag, en undersøkelse viser at noen revmatikere velger å ikke få barn. Dette viser en undersøkelse utført av Norsk Revmatikerforbund (NRF) blant deres medlemmer. Over halvparten av respondentene i undersøkelsen opplever at informasjonen fra helsevesenet er mangelfull når det gjelder muligheter for svangerskap. – Vi er bekymret for at ukvalifiserte valg gjør at mange velger å ikke få barn, eller får færre barn enn ønsket, sier generalsekretær Bente Slaatten i NRF.

Norske revmatikere er bekymret og har et informasjonsbehov rundt familieplanlegging12.10.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding

Noen revmatikere velger å ikke få barn. Dette viser en undersøkelse utført av Norsk Revmatikerforbund (NRF) blant deres medlemmer. Over halvparten av respondentene i undersøkelsen opplever at informasjonen fra helsevesenet er mangelfull når det gjelder muligheter for svangerskap. – Vi er bekymret for at ukvalifiserte valg gjør at mange velger å ikke få barn, eller får færre barn enn ønsket, sier generalsekretær Bente Slaatten i NRF.