Ticket Feriereiser

Dårlig rengjorte rom irriterer oss mest

Del

De fleste som reiser på ferie har en eller annen gang blitt utsatt for irriterende ting på hotellet. Hva man opplever som irriterende vil variere. Det vanligste er å irritere seg over dårlig rengjorte rom, etterfulgt av dårlig mat. Dette viser Tickets siste Kantar/Sifo undersøkelse.

- Ofte har man brukt mye tid og energi på å finne den perfekte feriereisen der bostedet er utrolig viktig. Ulike irritasjonsmoment på hotellet påvirker da feriefølelsen negativt, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket Feriereiser.

Hele 80 prosent av nordmenn opplever ulike irritasjonsmoment på feriebostedet. Av disse er det dårlig rengjorte rom som klart topper listen (58 prosent), etterfulgt av dårlig mat (31 prosent). Flere kvinner enn menn opplever dårlig rengjorte rom som mest irriterende, 62 prosent mot 53 prosent. 17 prosent opplever høylytte og skrikende barn som mest irriterende.

På fjerde plass ligger ingen eller dårlig fungerende wifi som det største irritasjonsmomentet på feriebostedet – betydelig mer irriterende enn for eksempel at man holder av solstoler eller lange inn- og utsjekkingstider. Personer under 30 år er klart mest opptatt av wifi, 31 prosent opplever dårlig oppkobling som det mest irriterende.

- Et bra fungerende wifi på hotellet er veldig viktig for mange. Om bostedet da ikke tilbyr wifi eller det fungerer dårlig, oppleves dette da som veldig irriterende. Viktigheten av wifi har riktignok gått tilbake etter at roamingavgiften i største delen av Europa ble fjernet og vi kan surfe på nettet som hjemme, sier Ellen Wolff Andresen.

Hvilket av følgende irriterer deg mest på bostedet når du reiser på ferie utenlands?

  1. Dårlig rengjorte rom, 58 prosent
  2. Dårlig mat, 31 prosent
  3. Ikke kunne justere temperaturen på rommet, 28 prosent
  4. Ingen eller dålig fungerende wifi, 27 prosent
  5. Lytt mellom rommene, 25 prosent
  6. Gjester som holder av solsenger tidlig om morgenen, 19 prosent
  7. Ungdom som fester, 17 prosent
  8. Høylytte og skrikende barn, 17 prosent
  9. Lange inn- og utsjekkingstider, 11 prosent
  10. Dårlige gardiner foran vinduet som gjør det lyst om morgenen, 5 prosent
  11. Barn og voksne som spruter vann på de som ligger ved bassenget, 2 prosent
  12. Annet, 4 prosent

Kilde: Ticket Kantar/Sifoundersøkelse, riksrepresentativt utvalg.

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Ticket Feriereiser

Ticket Feriereiser
Ticket Feriereiser
Ensjøveien 23 B
0661 Oslo

22 05 15 00http://www.ticket.no

Ticket Feriereiser er Nordens største privatreisebyråkjede med salg i butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charter- og reisearrangører, cruise og flyselskaper, hotell og leiebilselskap.

Ticket har 71 butikker i Norge og Sverige, og bedriver onlinesalg under varemerkene Ticket og AirnGo i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland. Salgets inntekter er på ca 5,8 milliarder SEK og selskapet har rundt 330 årsansatte. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza. 

Følg saker fra Ticket Feriereiser

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ticket Feriereiser på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Ticket Feriereiser

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom