Ticket Feriereiser

Dårlig rengjorte rom irriterer oss mest

Del
De fleste som reiser på ferie har en eller annen gang blitt utsatt for irriterende ting på hotellet. Hva man opplever som irriterende vil variere. Det vanligste er å irritere seg over dårlig rengjorte rom, etterfulgt av dårlig mat. Dette viser Tickets siste Kantar/Sifo undersøkelse.

- Ofte har man brukt mye tid og energi på å finne den perfekte feriereisen der bostedet er utrolig viktig. Ulike irritasjonsmoment på hotellet påvirker da feriefølelsen negativt, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket Feriereiser.

Hele 80 prosent av nordmenn opplever ulike irritasjonsmoment på feriebostedet. Av disse er det dårlig rengjorte rom som klart topper listen (58 prosent), etterfulgt av dårlig mat (31 prosent). Flere kvinner enn menn opplever dårlig rengjorte rom som mest irriterende, 62 prosent mot 53 prosent. 17 prosent opplever høylytte og skrikende barn som mest irriterende.

På fjerde plass ligger ingen eller dårlig fungerende wifi som det største irritasjonsmomentet på feriebostedet – betydelig mer irriterende enn for eksempel at man holder av solstoler eller lange inn- og utsjekkingstider. Personer under 30 år er klart mest opptatt av wifi, 31 prosent opplever dårlig oppkobling som det mest irriterende.

- Et bra fungerende wifi på hotellet er veldig viktig for mange. Om bostedet da ikke tilbyr wifi eller det fungerer dårlig, oppleves dette da som veldig irriterende. Viktigheten av wifi har riktignok gått tilbake etter at roamingavgiften i største delen av Europa ble fjernet og vi kan surfe på nettet som hjemme, sier Ellen Wolff Andresen.

Hvilket av følgende irriterer deg mest på bostedet når du reiser på ferie utenlands?

  1. Dårlig rengjorte rom, 58 prosent
  2. Dårlig mat, 31 prosent
  3. Ikke kunne justere temperaturen på rommet, 28 prosent
  4. Ingen eller dålig fungerende wifi, 27 prosent
  5. Lytt mellom rommene, 25 prosent
  6. Gjester som holder av solsenger tidlig om morgenen, 19 prosent
  7. Ungdom som fester, 17 prosent
  8. Høylytte og skrikende barn, 17 prosent
  9. Lange inn- og utsjekkingstider, 11 prosent
  10. Dårlige gardiner foran vinduet som gjør det lyst om morgenen, 5 prosent
  11. Barn og voksne som spruter vann på de som ligger ved bassenget, 2 prosent
  12. Annet, 4 prosent

Kilde: Ticket Kantar/Sifoundersøkelse, riksrepresentativt utvalg.

Kontakter

Bilder

Lenker

Om Ticket Feriereiser

Ticket Feriereiser
Ticket Feriereiser
Fredrik Selmers vei 6
0663 OSLO

90594673http://www.ticket.no

Om Ticket: Ticket er Nordens største feriereisebyråkjede med salg via butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charterselskap, reisearrangører, cruiserederier, flyselskap, hotell og leiebilselskap. Ticket har 68 butikker i Norge og Sverige og online salg i 10 land under varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza.  

Følg pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ticket Feriereiser på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye