Danske Bank lanserer Google Pay

Danske Banks kunder i hele Norden vil innen årsskiftet få tilgang til Google Pay, en ny tjeneste som gjør det mulig for bankens kunder å betale enkelt med mobilen.

Google Pay er et ytterligere steg i Danske Banks strategi om å tilby kunder et bredt utvalg av digitale betalingsløsninger.

– Danske Banks strategi handler om å tilby digitale løsninger som gjør hverdagen lettere for kundene våre. Vi har i løpet av kort tid lansert muligheten til å se konti fra andre banker i mobilbanken, og vi kommer løpende med nye digitale betalingsløsninger. Vi er svært fornøyde med samarbeidet med Google og ser frem til å sammen kunne tilby våre kunder en tjeneste som er etterspurt av mange, sier Johanna Herbst, Chief Digital Officer, i Danske Bank.

Våre 1.050 ansatte betjener kunder i personmarkedet og bedriftsmarkedet i tillegg til store institusjonelle kunder fra 25 lokale bankkontor og 4 regionale finanssentre.

Ut over bankaktiviteter tilbyr vi livsforsikrings- og pensjonsprodukter, kapital-forvaltning, eiendomsmeglerservice og leasing.