Clearhaus og QuickPay

Dansk partnerskap bringer fleksible betalingsløsninger til norske nettbutikker

Den danske betalingsgatewayen QuickPay og innløseren Clearhaus, som til sammen står for betalingsløsningen til over 30.000 nettbutikker i over 33 europeiske land, går nå sammen for å fokusere på det norske markedet.  Fra venstre Thomas Jensen, CEO i QuickPay, og Claus Methmann Christensen, CEO i Clearhaus.
Den danske betalingsgatewayen QuickPay og innløseren Clearhaus, som til sammen står for betalingsløsningen til over 30.000 nettbutikker i over 33 europeiske land, går nå sammen for å fokusere på det norske markedet. Fra venstre Thomas Jensen, CEO i QuickPay, og Claus Methmann Christensen, CEO i Clearhaus.

E-handel i Norge har hatt en god vekst, og det er tydelig at denne positive utviklingen vil fortsette de neste årene. Konsumentene krever raskere og mer brukervennlige måter å betale på, noe som er grunnen til at mobile betalingsmetoder, som for eksempel Apple Pay og Vipps, kommer til å vokse betraktelig de neste årene. I dag benytter 2,9 millioner nordmenn Vipps, og gjennom QuickPay kan nettbutikker enkelt inkludere Vipps som betalingsmåte.

– Selvsagt støtter vi standard betalingsmåter som Visa/Mastercard, men vi støtter også innovative mobile betalingsmåter som Vipps og Apple Pay, som har en svært økende popularitet, sier Thomas Jensen CEO i QuickPay og legger til:

– Vi har som mål å alltid være teknologiorientert, for å sikre at kundens nettbutikk til enhver tid er rustet for fremtiden.

Enkelt, trygt, fleksibelt og skalerbart

– Enkle og trygge betalingsløsninger med god kundeservice og konkurransedyktige priser - dette er vår suksessoppskrift, og det er denne oppskriften vi skal bruke når vi nå konsentrerer oss om det norske markedet, sier Claus Methmann Christensen, CEO i Clearhaus - en bedrift som i løpet av kun tre år har klart å opparbeide seg en markedsandel på 20 prosent i Danmark.

Å velge en betalingsløsning er litt som å velge en bank - man ser etter en leverandør som er solid og transparent, men på samme tid personlig og fleksibel. En av styrkene ved QuickPay og Clearhaus’ løsning er at kunden bestemmer hvilken teknisk setup han/hun vil ha, og hva nettbutikken spesifikt ønsker å tilby sine kunder.

Vi har over 60 integrasjoner til ulike netthandelsplattformer, butikkdatasystemer, CRM, ERP, markedsføring- og katalogsoftware. For eksempel, dersom du har en liten Shopify eller WooCommerce nettbutikk i dag, og tenker at du ønsker å skalere opp en gang i fremtiden, og da bytte til Magento, er det fullt mulig å gjøre det med vår løsning, legger Thomas Jensen til.

Teknologi til glede for nettbutikken

– For oss betyr begrepet teknologidrevet at vi hele tiden tilbyr den nyeste teknologien, og at vi hver dag arbeider for å forbedre tjenesten vår, sier Claus Methmann Christensen.

Clearhaus har utviklet et Dashboard, som gir hver enkelt nettbutikkeier fullstendig oversikt over transaksjoner, oppgjør og regnskap.

– Du kan også få data fra Clearhaus integrert med andre systemer ved å benytte vår smarte API. På denne måten kan nettbutikkeiere automatisere tidkrevende oppgaver som kontoavstemming og chargebackhåndtering - og på den måten spare dyrebar tid, tilføyer Claus Methmann Christensen.

Personlig og rask kundeservice

– En faktor vi alltid har fått skryt for er vår eksemplariske kundeservice. Vi plager ikke folk med lange køer og irriterende ventemusikk - våre ansatte tar telefonen med en gang og svarer på alle spørsmål og utfordringer kunden måtte ha, sier Claus Methmann Christensen.

Videre er prisene konkurransedyktige og transparente. Kundene vet nøyaktig hva de betaler for, og blir ikke belastet med ekstra månedlige gebyrer, oppstarts- eller dataoverføringskostnader.

Vi ser frem til å bistå norske nettbutikker med oversiktlige nettbetalinger og rask onboarding,  sier Claus Methmann Christensen og legger til:

Tid er penger, og våre kunder vil ha en løsning her og nå. Dette er grunnen til, at nye kunder kan starte opp innen 1-3 dager fra dagen de sender inn søknaden sin. Dette er ikke bare noe vi sier, men noe vi leverer på.

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Markedets mest fleksible betalingsløsning!

Kontakt for mer informasjon:
Neha Mirchandani,
Chief Marketing and Communications Officer, MBA,

Clearhaus A/S,
T: +45 8282 2200
M: nemi@clearhaus.com

Bilder

Om Clearhaus og QuickPay

Clearhaus og QuickPay

Fakta om QuickPay:

Med QuickPay er det mulig å motta online betalinger med flere ulike betalingsmetoder, deriblant kredittkort, mobilbetalinger og faktura. Med integrasjoner til over 50 ulike butikksystemer og et veldokumentert API, er det lett å komme i gang med å motta betalinger i nettbutikken eller appen din. Over 30.000 nettbutikker i hele Europa håndterer mer enn to millioner betalinger gjennom QuickPay hver måned. Med hovedkontor i Aarhus, Danmark har QuickPay i over 15 år tilbudt alle typer av online betalinger med fokus på stabilitet og sikkerhet.

Fakta om Clearhaus:

Clearhaus AS er en innløser og et FinTech-selskap grunnlagt i 2011. Selskapets formål er å tilby betalingsløsninger for nettbutikker over hele Europa (EU28/EØS) og Sveits. Clearhaus assister 8.000 er nettbutikker i 33 europeiske land med enkle og sikre betalinger for nettbutikker - til svært konkurransedyktige priser. Vi tillater nettbutikkeiere å godta betalinger (Visa og Mastercard, og i flere land mobilbetaling og Apple Pay) i sine nettbutikker. Clearhaus håndterer transaksjoner og gjør online betalinger raskere, enklere og sikrere. Kunder som velger Clearhaus, kan få nettbutikken i gang innen 1-3 dager, og få unik tilgang til alle transaksjonsdata - selv på APIer. Clearhaus er autorisert, som betalingsinstitusjon med europeisk lisens, av Finanstilsynet i Danmark. Vi er også Visa og Mastercard Principal Member. Clearhaus har kontor i Danmark (Aarhus), avdeling i London og sysselsetter ca. 50 ansatte.

Følg pressemeldinger fra Clearhaus og QuickPay

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Clearhaus og QuickPay på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Clearhaus og QuickPay