Norgestaxi

Dag Kibsgaard-Petersen blir ny toppsjef for Norgestaxi

Dag Kibsgaard-Petersen er ansatt som ny administrerende direktør i Norgestaxi-konsernet. Han går inn som sjef i et av Norges største taxiselskap, og får som oppgave å fortsette selskapets endringsreise. (Foto: Hanne Pernille Andersen)

– Jeg er både glad og stolt over rekruttering av Dag Kibsgaard-Petersen som ny administrerende direktør i NorgesTaxi, sier Peter Viinapuu, administrerende direktør i Cabonline. Dag er en leder med mer enn 20 års erfaring med å utvikle bedrifter innen service og detaljhandel i Norge. Han er en sterk leder og dyktig på kommunikasjon. Dette er hva vi nå trenger for å gjennomføre den endringsreisen Norgestaxi og konsernet har begynt.

– Med Dag har vi fått en ny toppleder med bredt nettverk og svært gode resultater fra servicebransjen. Han er dyktig innen strategisk forretningsutvikling, porteføljeutvikling, konseptutvikling og innovasjon, sier Peter Viinapuu.

Dag Kibsgaard-Petersen kommer fra rollen som administrerende direktør for Galleberg AS, en ledende importør og distributør av forbruksvarer til det norske markedet. Kibsgaard-Petersen har også vært konserndirektør for ISS Facility Services AS og har bakgrunn fra Findus, Mack bryggeri, Bakehuset og Orkla. Han tiltrer stillingen 27. august.

– Norgestaxi og Cabonline er et spennende og offensivt selskap i en bransje i betydelig endring, sier Dag Kibsgaard-Petersen. Jeg ser frem til å bli en del av Norgestaxi og lede det videre utviklingsarbeidet i tett samarbeid med styret og med våre dyktige ansatte, løyvehavere og sjåfører. De er våre viktigste ressurser for at nettopp Norgestaxi skal være det foretrukne selskapet for våre kunder.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Kristian Hvilen, pressekontakt
E-post: kristian.hvilen@norgestaxi.no

Bilder

Om Norgestaxi

Følg pressemeldinger fra Norgestaxi

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norgestaxi på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norgestaxi