Cutters melder seg inn i Hovedorganisasjonen Virke

Nyskaperen i frisørmarkedet, Cutters, melder seg inn i Virke og skaffer seg dermed en tung interessepolitisk støttespiller.

- Som gründere av en helt ny forretningsmodell har vi fått merke at det ikke alltid er lett å være annerledes i det norske markedet. Vi ser at det kan være lurt å ha en interessepolitisk arbeidsgiverorganisasjon som Virke i ryggen, sier Andreas Kamøy, en av gründerne og daglig leder i Cutters.

Cutters fikk mye oppmerksomhet i november da NHO Service og Handel forsøkte å etablere et påbud for hårvask, noe Cutters ikke tilbyr. Frisørkjeden, som ble grunnlagt i 2015, har oppnådd rask vekst gjennom sitt alternative drop-in-konsept og har nå passert 180 ansatte. Gründerbedriftens suksess er bygget på å drive mer effektivt gjennom å bare tilby klipping til en fast pris, samtidig som kvaliteten sikres gjennom dyktige, faglærte frisører.

- Cutters er hjertelig velkommen til oss! Vi kjemper for de innovative utfordrerne som driver Norge fremover. Nye måter å organisere kjøp og salg av tjenester på kan være krevende for etablerte bedrifter. Men er det noe Norge trenger, så er det gründerne som skaper helt nye arbeidsplasser tilpasset nye forbruksmønster og kundeatferd, sier Vibeke Hammer Madsen, administrerende direktør i Virke.

Med Cutters ombord runder Virke 21 000 medlemmer. Hovedorganisasjonen organiserer tjenestenæringene i Norge, virksomhetene som driver med formidling og salg av varer og tjenester. Virke er Norges nest største hovedorganisasjon og har hatt en formidabel vekst siden 1990-tallet.

- For Cutters er det flere gode grunner til å være med i Virke. Ikke bare kjemper de for rammebetingelsene til gründere som oss - vi vil også ha stor nytte av å kunne få advokatbistand og HR-tjenester fra Virke i stedet for å ha en egen stor stab, sier Andreas Kamøy.

Virke er den ledende hovedorganisasjonen for tjenestenæringene i Norge, og representerer over 20 000 virksomheter. Vi jobber for bedre rammevilkår for våre medlemmer, og et Norge som verdsetter og satser på de som driver virksomhet.