Cuba – Dit «alle» skal før det er for sent

7.4.2016 07:00 | TUI Norge

Cuba er et karibisk øyrike fylt av salsamusikk, fargerike kolonihus, sigarfabrikker, sukkerrørplantasjer og en egen slitt sjarm som har forført nordmenn i mange år. Interessen har lenge vært stabil, men nå ser vi en eventyrlig økning i etterspørselen etter opplevelsesreiser til denne isolerte øyperlen.

TEMA Cuba

- Cuba er hottere enn noen gang, og tilbakemeldingene fra våre kunder er at folk vil oppleve denne historiske skatten «før det er for sent», sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TEMA.

Økning på 146 %

TEMA arrangerer skreddersydde opplevelsesreiser til store deler av verden og har hatt Cuba som en viktig del av programmet i mange år.  Denne sesongen har etterspørselen etter Cuba økt med utrolige 146 % sammenlignet med samme tid i fjor, og flere av høstens reiser er allerede fullbooket.

- Jeg liker å beskrive Cuba som vidunderlig imperfekt, og det er akkurat den siden av Cuba våre gjester får oppleve når de reiser med oss.  Det kan hende du får kylling og erter til alle måltider, og det er få vestlige produkter å oppdrive, men det er jo nettopp derfor man reiser hit. Man vil ha noe man ikke får oppleve noe annet sted. Jeg skjønner godt at folk vil se det autentiske Cuba «før det er for sent», sier Stefan Maurbakken, Product Manager i TEMA.

TEMA har mer enn 17 avganger til Cuba fra Oslo neste høst. Pris fra 28.498,- per person .

Bilder: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0006186

Les mer om TEMAs Cuba-reiser her : http://www.tema.startour.no/reiser/Nord-Amerika/Cuba/Cuba--en-isolert-skjonnhet/

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2015/16 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1093m. Gruppen har ca. 67.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 160 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).