Cory Henry til Oslo Jazzfestival!

Cory Henry og The Funk Apostles kommer til Norge for å spille på Oslo Jazzfestival og en hel rekke norske jazzfestivaler i 2018.

Cory Henry & the Funk Apostles

Cory Henry, som også er kjent som Snarky Puppy-medlem, har etterhvert blitt en etablert soloartist. Han slapp debutalbumet "The Revival" på GroundUp Music i 2016 og har hatt en omfattende turnévirksomhet de siste årene. Cory Henry har vært innom de fleste jazzfestivaler i Norge, og solgte ut Cosmopolite i 2017. I august kommer han med Funk Apostles for å spille hos Oslo Jazzfestival og et knippe andre norske jazzfestivaler. Orgelvirtuos Cory Henry og bandet tar jazzen med på en reise inn i gospel, soul og funk.

I tillegg til nevnte Snarky Puppy har Cory Henry spilt med artister som P.Diddy, Bruce Spingsteen, The Roots og Yolanda Adams, for å nevne noen. Men det hele startet i kirken, kirkeorgel og gospel. I sin lokale menighet fikk Henry slå seg løs på kirkeorgeltangentene allerede i 4-årsalderen. Som 6-åring konsertdebuterte han på Harlems legendariske Apollo Theatre, og allerede som 19-åring ble han rekruttert til å spille med Kenny Garrett.

The Funk Apostles består av musikere som Henry har møtt på turnéer gjennom årene. Et band bestående av musikere som tidligere har spilt med artister som Aretha Franklin, Patti LaBelle, Erykah Badu, Booker T. Jones, Ludacris, Lauryn Hill og Bilal.

Konsertdatoer:

Torsdag 31.5

Bergen - Nattjazz

Torsdag 9.8

Haugesund - Sildajazz

Fredag 10.8

Tromsø - Tromsø Jazzfestival

Lørdag 11.8

Varanger - Varangerfestivalen

Mandag 13.8

Oslo - Oslo Jazzfestival, Rockefeller

Universal Music A/S er verdens, og Norges, største musikk selskap og er operative i hele 77 land. Universal Music Group representerer artister som U2, The Rollig Stones, The Beatles, Taylor Swift, Justin Bieber, Eminem, Lady Gaga, Katy Perry, Rihanna, Robbie Williams, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Astrid S, OMVR, Broiler m.fl.

Nyhetsbrev fra Universal Music15.3.2019 13:49:34 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: The Rolling Stones offentliggjør Honk! CLMD teamer opp med Madcon! Lil Halima regisserer egen musikkvideo Ny låt fra Elly Ekko Klassiske favoritter til Pipfest 2019 Emeli Sandé er klar med låten "Sparrow". Det er syv år siden hun slapp debutalbumet som inkluderte "Next To Me", “Read All About It Part. III” og flere godbiter. Sommeren 2019 slipper hun nytt album! HRVY er ute med sin nye låt "I Told You So" i dag, som allerede er listet på mp3 i Norge. For ikke lenge siden var han i Oslo på besøk, og gjorde en minikonsert – og vi håper at han snart kommer tilbake igjen. TDEs kredible rapper Schoolboy Q er ute med singelen "Numb Numb Juice", som blir å finne på hans kommende og høyt ettertraktede album! Daddy Yankee har slått seg sammen med Snow og sammen har de sluppet låten "Con Calma". Musikkvideoen er allerede sett over 350 millioner ganger, og er den mest sette video to uker på rad på Youtube. Se den her! Nashville-baserte Laur

CLMD teamer opp med Madcon!15.3.2019 13:02:00 CETPressemelding

CLMD har teamet opp med Madcon for å levere den kommende sommerens anthem "Anything". Etter suksessen med hitlåten "Trouble", leverer nå norske artist og produsent CLMD (aka Martin Danielle) hans splitter nye låt “Anything”, sammen med talentene i den populære duoen Madcon. Sammensmeltingen av CLMD’s melodiske pop-dance stil og den lett gjenkjennelige vokalen til den norske duoen resulterer i “Anything” – en upbeat, partystarter av en låt hvor alt ligger til rette for å dominere radiospillinger globalt gjennom den kommende sommeren. Den høyt anerkjente produsenten har den siste tiden jobbet som mentor i TV2 programmet The Voice, har smakt på internasjonal suksess over hele kloden mens han turnerte med Swedish House Mafia legenden Steve Angello på hans «SIZE Matters» USA-turne og har hatt mange radiorotasjoner globalt, blant annet på radiostasjoner som BBC Radio One, Sirius XM, Kiss FM and Capital FM. Han blir kalt “Norways Finest” av den legendariske DJ- og kringkasteren, Pete Tong og