Coop tilbyr medlemmer eksklusiv strømavtale med LOS

Over 1,6 millioner Coop-medlemmer får nå tilbud om egen Coop Strømavtale fra den Agder Energi-eide strømleverandøren LOS.

LOS AS er et heleid datterselskap av Agder Energi AS, med hovedkontor i Kristiansand. Selskapet er blant de større aktørene i bransjen, og leverer strøm til privatkunder over hele Norge. Hovedtyngden av kundene er lokalisert på Sørlandet.

− Vi er svært glade for at Coop har valgt LOS som samarbeidspartner for sine medlemmer. Målet har vært å tilby Coop sine medlemmer en svært gunstig strømavtale med unik medlemsbonus på strømforbruket. Vi gleder oss til å rulle ut tilbudet til alle Coop-medlemmer, sier Margit Unander, administrerende direktør i LOS.

Geir Jostein Dyngseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge, forteller at en strømavtale har vært etterspurt av Coops medlemmer i lengre tid.

- Vi jobber kontinuerlig med å tilby våre medlemmer medlemsnytte både internt i Coop og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktører. Når vi har spurt medlemmene våre om hva slags medlemsfordeler de ønsker seg, har veldig mange svart at de ønsker seg billigere strøm. Vi kontaktet en rekke strømleverandører, og den eneste strømleverandør som kunne tilfredsstille Coops krav var LOS AS, sier han.

Dyngseth håper dette blir en god løsning for Coop-medlemmene, og oppfordrer medlemmene om å sammenligne strømavtalen sin med den nye Coop strømavtalen.

- Coop Strømavtale fra LOS er en spotprisavtale der du kun betaler 9 kroner pr måned pluss 3,45 øre pr kWh i påslag. I tillegg får man 2 prosent medlemsbonus påstrømforbruket ved å velge Coop Strømavtale, og 200 kroner rett inn på medlemskontoen din i velkomstbonus. Her kan det være mange hundrelapper å spare i året.

− Vinteren står snart for døren, og med den kalde årstiden følger også høyere strømforbruk. Derfor tror vi at mange Coop-medlemmer er glade for å få et godt strømtilbud, og tror mange vil benytte seg av den unike muligheten som denne avtalen gir, avslutter Unander.

Situasjonen rundt Rognaldsen bakeri31.10.2018 19:49Aktuelt

Fredag 19. oktober ble Rognaldsen bakeri på Lindås stengt av Mattilsynet, før samme tilsyn gjenåpnet deler av bakeriet søndag 21. oktober. Bakeriet er deleid av Coop Norge Industri SA og har levert bakervarer til butikker i Bergen og omegn. Det som er avdekket er graverende og fullstendig uakseptabelt, og Coop Norge SA er svært rystet over Mattilsynet funn. Coop Norge beordret derfor bakeriet stengt med umiddelbar virkning da vi mottok rapporten fra tilsynet.