Coop tilbakekaller Coop tennvæske

Coop tilbakekaller Coop tennvæske 1 liter fra sine butikker grunnet feil på kapsel.

Dette gjelder produkter som er merket med følgende batchnummer og produksjonsdato:

Batchnummer: 6067792. Produksjonsdato: 24.01.18

• Batchnummer: 6068100. Produksjonsdato: 30.01.18
  • Batchnummer: 6068100. Produksjonsdato: 31.01.18
  • Batchnummer: 6067565. Produksjonsdato: 09.01.18
  • Batchnummer: 6067565. Produksjonsdato. 10.01.18

Innsatsen i kapselen har en feil som gjør at den enten ikke setter seg fast, eller vil kunne løsne under bruk.

- Vi setter våre kunders sikkerhet høyt, og vi tar ingen sjanser. Derfor tilbakekaller vi det berørte partiet, da denne feilen fører til risiko for at uhell med åpen flamme kan oppstå, sier Coops kommunikasjonssjef Harald Kristiansen.

Kristiansen anbefaler forbrukere som har kjøpt dette produktet med oppgitt batchnummer og produksjonsdato å levere produktet tilbake til butikk slik at de kan få pengene tilbake.

Situasjonen rundt Rognaldsen bakeri31.10.2018 19:49Aktuelt

Fredag 19. oktober ble Rognaldsen bakeri på Lindås stengt av Mattilsynet, før samme tilsyn gjenåpnet deler av bakeriet søndag 21. oktober. Bakeriet er deleid av Coop Norge Industri SA og har levert bakervarer til butikker i Bergen og omegn. Det som er avdekket er graverende og fullstendig uakseptabelt, og Coop Norge SA er svært rystet over Mattilsynet funn. Coop Norge beordret derfor bakeriet stengt med umiddelbar virkning da vi mottok rapporten fra tilsynet.