Coop tilbakekaller Coop Sprudle

Coop tilbakekaller Coop Sprudle etter at drikkevannsprodusenten Telemark Kildevann rapporterer om funn av parasitten giardia i Modalskilden.

Telemark Kildevann holder til i Fyresdal, og leverer vann til en rekke produsenter og leverandører av naturlig mineralvann, flaskevann, brus og saft, deriblant til Coop.

Giardia er en tarminfeksjon forårsaket av parasitten Giardia lamblia. Parasitten gir diaré og magesmerter. De fleste som blir rammet av giardia blir bra uten behandling, men noen trenger medisiner for å bli friske.

- Kundene våre skal stole på at det de handler hos Coop skal være trygt, derfor har vi besluttet å trekke partiet fra våre butikker. Vi oppfordrer alle kunder som har kjøpt produktet om å levere det tilbake, slik at de kan få refundert pengene, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

- Vi har ikke mottatt rapporter fra kunder om at noen har blitt syke av å drikke vannet, sier han.

Tilbaketrekkingen gjelder følgende produkter:

Coop Sprudle Naturell, 1,5 liter
Coop Sprudle Sitron, 1,5 liter
Coop Sprudle Eple 1,5 liter
Coop Sprudle Bringebær & granateple, 1,5 liter

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge