Coop og Tanum signerer avtale om salg av bøker: Skal sikre kundene bedre tilgang til aktuelle bøker

I samarbeid med Coop åpner Tanum bokutsalg i nesten 700 Coop-butikker over hele landet.
– Vi ønsker å legge enda bedre til rette for å spre den litteraturen kundene ønsker seg, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SA.

Under paraplyen Tanum Concept vil det etableres en ny, stor boksatsing i Coops dagligvarebutikker. Målet er å øke tilgjengeligheten til bøker for Coops kunder.
- Bøker er noe våre kunder, som også er våre medeiere, er veldig opptatt av. Vi ønsker å legge enda bedre til rette for å spre den litteraturen kundene ønsker seg. Derfor skal det bli enklere å finne aktuelle bøker der man handler sine dagligvarer, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge SA.

- Ambisjonen til Coop er å sette sitt preg på bokmarkedet og doble omsetningen av bøker i egne butikker. Avtalen vil gi et tydeligere bokkonsept i butikk og økt tilgjengelighet for bestselgere.

- Vi har over 1,6 millioner medeiere og flere millioner handler i våre butikker hver eneste dag. Derfor er det få andre aktører som treffer så mange kunder, og vi ser frem til å bli enda bedre på tilbudet av bøker, sier Stokke.

For Tanum innebærer samarbeidsavtalen med Coop et betydelig antall flere utsalgssteder.
- Vi ser frem til å samarbeide med en stor, profesjonell og fremtidsrettet aktør. Vårt mål er å være den fremste i norsk bokbransje på digitale og kundevennlige løsninger samtidig som vi kontinuerlig utvikler Tanums posisjon som fysisk bokhandel. Samarbeidet med Coop styrker vår satsning og er et viktig bidrag i arbeidet med å bygge fremtidens Tanum, sier konsernsjef Tom Harald Jenssen.

Cappelen Damm-eide Tanum vil etter dette bestå av Tanum Bokhandel, Tanum Consept, Tanum.no og Tanum Bokklubber.

Tom Harald Jenssen, konsernsjef i Cappelen Damm.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge