Coop Mega-kunden kjøper mest økologi
-Coop Mega blir i kundeundersøkelser stadig oppfattet som bedre på økologi. Det er vi selvsagt kjempefornøyd med. Økologi er kommet for å bli, og Coop Mega skal være foretrukket blant kundene også i fremtiden, sier Daniel Kyrre Pedersen, kjededirektør i Coop Mega.
Coop opplever god vekst på økologiproduktene sine, og så langt i år slår de markedet.
-Vi ser at økologi stadig blir viktigere i flere varegrupper. Døla-isen er den nylanseringen som har gått best i butikkene så langt i år, tett fulgt av økologiske pinjekjerner som vokser med mer enn 40 prosent. Det er artig å se hvordan produktene trender, sier Pedersen.
Änglamark, Coops egen grønne produktserie med økologiske, miljø- og allergivennlige varer, er så langt i år utvidet med 24 produkter, og i september kommer det enda flere.
-Vi ser stor vekst i hverdagsprodukter som egg og melk, og det er her vi selger desidert flest varer. Den varen vi øker mest på så langt i år er faktisk økologiske gulrøtter, sier Pedersen.
Hos Coop Mega får medeierne 20 prosent bonus ved kjøp av Änglamark-produkter. Hittil i år har 160 000 kunder benyttet seg av tilbudet, og kundene har til sammen opparbeidet en medlemsbonus på nesten syv millioner kroner.
-Vi skal være best på økologi, og det er i våre butikker kundene plukker med seg flest økologiske varer. Bonusen gjør økologi til et reelt alternativ, sier Pedersen.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom