Coop lanserer ny Northug-kolleksjon

18.11.2016 09:12 | Coop Norge

Petter Northug har vært svært involvert i utviklingen av en ny kolleksjonen sportsklær som denne uken kom i salg i Coop-kjeden Obs.

Petter og Tomas Northug i sportsklær fra sin nye kleskolleksjon.

På Beitostølen i går trente brødrene Petter og Tomas Northug i sportsklær fra sin nye kleskolleksjon. Innimellom trening og andre oppgaver, har Petter Northug brukt våren og sommeren til å finpusse designet på klærne.

- Jeg har alltid vært opptatt av tre ting når det gjelder skiklær: De skal være teknisk bra, gode å ha på og ikke minst, se bra ut, sier Petter Northug om kolleksjonen.

Selskapet Bjørn Dæhlie har produsert klærne, som kommer i hovedfargene marine, grått og kongeblå. Kolleksjonen består av tre lag: undertøy, racebukse- og jakke, samt overtrekksdressen Mosvik, som er oppkalt etter Northugbrødrenes hjemsted.

- Vi har hatt et veldig bra samarbeid med selskapet Dæhlie. De har holdt på med langrennsklær i mer enn 20 år, og vet hva som skal til for å lage plagg som fungerer i løypa. Bjørn Dæhlies designere har stått for hele kolleksjonen, mens jeg har bidratt med min erfaring og gitt innspill på både funksjon og farger, sier Northug.

Sportsklærne kom denne uken i salg i Coop-kjeden Obs', men kan også kjøpes i nettbutikk på www.obs.no

- Klærne passer like godt på tur som til hard trening og konkurranse. Vi har stor tro på at denne kolleksjonen slår an blant våre kunder, sier kjededirektør Knut Wellerop i Obs, som forventer at sportsklærne bli å finne under mange juletrær i år.

Ved at kolleksjonen selges under merkevaren Bjørn Dæhlie, som er landslagets klesleverandør, kan kolleksjonen tilbys gjennom hele vinteren i Obs! og i nettbutikken www.obs.no

Fakta:

Northugs nye kolleksjon er et samarbeid med Bjørn Dæhlie, og består av tre lag med ull-  og superundertøy, mellomlag i form av fleecegenser og overtrekksdress

Kolleksjonen selges under merkevaren Bjørn Dæhlie. Det betyr at kolleksjonen ikke må tas av markedet i skisesongen, og at Obs! kan selge kolleksjonen gjennom hele vinteren

Marine, grått og kongeblå er hovedfargene i kolleksjonen, friskt ispedd rosa, hvitt og rødbetfarge.

Alle plaggene, unntatt racedressen, finnes til både herre, dame og junior. Til sammen inneholder kolleksjonen alt man måtte trenge til skituren, enten du skal gå, trene eller konkurrere. Kolleksjonen skal selges hos Obs! og Coops nettbutikk, og kom i uke 46

Petter og Tomas Northug i sportsklær fra sin nye kleskolleksjon.