Coop Norge

Coop har Norges beste omdømme!

Del

Coop går til topps på Ipsos omdømmeundersøkelse av de største selskapene i Norge.

- Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, om at Coop har Norges beste omdømme i Ipsos store omdømmeundersøkelse. Foto: Coop.
- Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, om at Coop har Norges beste omdømme i Ipsos store omdømmeundersøkelse. Foto: Coop.

Aldri før har befolkningen hatt et bedre inntrykk av Coop. 84 prosent av de spurte i Ipsos store omdømmeundersøkelse for 2018 oppgir at de har et meget eller ganske godt inntrykk av Coop. Det er en økning på syv prosentpoeng sammenlignet med fjorårets undersøkelse. Kraftig fremgang på flere områder gjør at Coop Norge går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet og helt til topps på listen over Norges best likte selskap.

- Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få. Våre ansatte står på hver eneste dag for at kundene, som også er våre medeiere, skal ha gode handleopplevelser. Våre egne målinger den siste tiden har også vist rekordhøy kundetilfredshet for flere av våre kjeder. Ingen ting er bedre og gir en større giv i organisasjonen enn å få dette bekreftet i en omfattende undersøkelse der vi måles opp store, dyktige og svært godt likte aktører, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

Undersøkelsen til Ipsos har vært gjennomført i 27 år på rad, og 96 av de største norske virksomhetene er målt i årets undersøkelse. Coop har kraftig fremgang i befolkningens totalinntrykk og i underkategoriene som måles. Særlig er fremgangen god i kategoriene «reklame og informasjon» og «samfunnsansvar og moral».

- Vi er eid av kundene og derfor svært bevisst vårt ansvar i samfunnet. Vi har en stolt historie og ambisiøse tiltak innen samfunnsansvar og bærekraft, som er godt befestet i våre verdier. Fremgangen innen denne kategorien er spesielt gledelig, sier Stokke.

Uansett alder, kjønn eller bosted scorer Coop høyt på totalinntrykk. Inntrykket av Coop er spesielt godt blant de under 25 år. Dette gleder også Coop-sjefen.

- Vi passerer 1,7 millioner medeiere i år, og yngre kunder utgjør den største andelen av våre nye medeiere. Vi opplever at de tiltrekkes av Coop som en annerledes aktør. Coop er delingsøkonomi i praksis, sier Stokke.

 Om undersøkelsen

  • Undersøkelsen gjøres av Ipsos, avdeling for forskning, politikk og samfunn.
  • Fem profilfaktorer måles:

o   Totalinntrykk

o   Samfunnsansvar og moral

o   Økonomi og lønnsomhet

o   Miljøbevissthet

o   Reklame og informasjon

  • Undersøkelsen er gjennomført 27 år på rad
  • 96 bedrifter er målt i årets undersøkelse

Kontakter

Bilder

- Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, om at Coop har Norges beste omdømme i Ipsos store omdømmeundersøkelse. Foto: Coop.
- Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, om at Coop har Norges beste omdømme i Ipsos store omdømmeundersøkelse. Foto: Coop.
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,6 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg saker fra Coop Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom