Coop har Norges beste omdømme!
Aldri før har befolkningen hatt et bedre inntrykk av Coop. 84 prosent av de spurte i Ipsos store omdømmeundersøkelse for 2018 oppgir at de har et meget eller ganske godt inntrykk av Coop. Det er en økning på syv prosentpoeng sammenlignet med fjorårets undersøkelse. Kraftig fremgang på flere områder gjør at Coop Norge går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet og helt til topps på listen over Norges best likte selskap.
- Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få. Våre ansatte står på hver eneste dag for at kundene, som også er våre medeiere, skal ha gode handleopplevelser. Våre egne målinger den siste tiden har også vist rekordhøy kundetilfredshet for flere av våre kjeder. Ingen ting er bedre og gir en større giv i organisasjonen enn å få dette bekreftet i en omfattende undersøkelse der vi måles opp store, dyktige og svært godt likte aktører, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.
Undersøkelsen til Ipsos har vært gjennomført i 27 år på rad, og 96 av de største norske virksomhetene er målt i årets undersøkelse. Coop har kraftig fremgang i befolkningens totalinntrykk og i underkategoriene som måles. Særlig er fremgangen god i kategoriene «reklame og informasjon» og «samfunnsansvar og moral».
- Vi er eid av kundene og derfor svært bevisst vårt ansvar i samfunnet. Vi har en stolt historie og ambisiøse tiltak innen samfunnsansvar og bærekraft, som er godt befestet i våre verdier. Fremgangen innen denne kategorien er spesielt gledelig, sier Stokke.
Uansett alder, kjønn eller bosted scorer Coop høyt på totalinntrykk. Inntrykket av Coop er spesielt godt blant de under 25 år. Dette gleder også Coop-sjefen.
- Vi passerer 1,7 millioner medeiere i år, og yngre kunder utgjør den største andelen av våre nye medeiere. Vi opplever at de tiltrekkes av Coop som en annerledes aktør. Coop er delingsøkonomi i praksis, sier Stokke.
Om undersøkelsen
- Undersøkelsen gjøres av Ipsos, avdeling for forskning, politikk og samfunn.
- Fem profilfaktorer måles:
o Totalinntrykk
o Samfunnsansvar og moral
o Økonomi og lønnsomhet
o Miljøbevissthet
o Reklame og informasjon
- Undersøkelsen er gjennomført 27 år på rad
- 96 bedrifter er målt i årets undersøkelse
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom