Coop Norge

Coop blir hovedsponsor for Eliteserien i fotball

Del

Coop går inn som sponsor av Eliteserien og OBOS-ligaen, og utvider med dette sponsorengasjementet rettet mot norsk bredde- og toppfotball.

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland og konsernsjef  i Coop Norge SA, Geir Inge Stokke.
Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland og konsernsjef i Coop Norge SA, Geir Inge Stokke.

- Coop er eid av våre kunder og vi er opptatt av å støtte de idrettene som engasjerer befolkningen. Målet er å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet, og alle som har lyst til å få mer aktivitet i hverdagen. Fotball er folkesport nummer én for både stor og små, og vi er stolte av å være med å utvikle norsk bredde- og toppfotball i årene som kommer, sier konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA. 

Over 374.000 store og små spiller på landets 30.412 fotballag. 130.000 foreldre, frivillige, trener og ledere bidrar fra sidelinjen. Lagene i den øverste ligaen samler i overkant av 1,6 millioner tilskuere i løpet av en sesong. I tillegg kommer alle de som følger sitt favorittlag via TV, nett eller i andre kanaler.
- Fotball er ikke bare viktig for den lokale tilhørigheten, men idretten gjør også en enormt viktig jobb med inkludering av barn og ungdom. Coop heier på alle, og har i mange år vært en viktig støttespiller for fotball-Norge. Blant annet har vi delt ut drakter til tusenvis av fotballag og vært sentral sponsor i store og små sportsarrangement. Mange av profilene i Eliteserien, som i dag er viktige forbilder for yngre spillere, har derfor trolig spilt med Coop på ryggen også i startgropen av sin idrettskarriere, sier Stokke. 

Gjennom sponsoravtalen vil Coop gjøre det enklere for enda flere å oppleve sine forbilder på stadioen.
- Coop tilbyr sine medeiere attraktive fordeler og en viktig del av avtalen er å utvide med attraktive rabatter på billetter. Detaljene rundt dette jobber vi med, men målet er å gjøre fotballen enda mer tilgjengelig for alle våre kunder. Vi skal også jobbe videre med ulike prosjekter som styrker breddeidretten, sier Stokke.
Norsk Toppfotball sier at avtalen med Coop vil få stor betydning for båndet mellom bredden og toppen i norsk fotball.
- Med sin eierform deler Coop og fotball-Norge verdier som ansvar, lagånd og samhold. Og på samme måte som fotball, er Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes tettere bånd mellom bredde og topp, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland.

Sponsoravtalen er 3-årig med opsjon på ytterligere to år, og innebærer at Coop går inn som hovedsponsor for Eliteserien, samt samarbeidspartner til Norsk Toppfotball og delpartner til OBOS-ligaen.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland og konsernsjef  i Coop Norge SA, Geir Inge Stokke.
Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland og konsernsjef i Coop Norge SA, Geir Inge Stokke.
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1.250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs!, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, og Matkroken. I tillegg driver Coop ca 120 byggevarehus i kjedene Obs! Bygg, Extra Bygg og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,5 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg saker fra Coop Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coop Norge

Handelens Miljøfond – et krafttak for miljøet2.10.2017 12:36Pressemelding

Regjeringen og næringslivsorganisasjonene Dagligvarehandelens Miljøforum, som Coop er en del av, NHO Handel og Virke er nå enige om at norsk næringsliv kan oppfylle EUs «posedirektiv» gjennom Handelens Miljøfond, i stedet for at det innføres en statlig avgift på bæreposene. I praksis betyr dette at det legges på 50 øre per plastpose, som uavkortet går til miljøtiltak, herunder tiltak som bidrar til å redusere plastposebruken.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom