Coop blir hovedsponsor for Eliteserien i fotball
- Coop er eid av våre kunder og vi er opptatt av å støtte de idrettene som engasjerer befolkningen. Målet er å inspirere og motivere alle som driver med trening og fysisk aktivitet, og alle som har lyst til å få mer aktivitet i hverdagen. Fotball er folkesport nummer én for både stor og små, og vi er stolte av å være med å utvikle norsk bredde- og toppfotball i årene som kommer, sier konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA.
Over 374.000 store og små spiller på landets 30.412 fotballag. 130.000 foreldre, frivillige, trener og ledere bidrar fra sidelinjen. Lagene i den øverste ligaen samler i overkant av 1,6 millioner tilskuere i løpet av en sesong. I tillegg kommer alle de som følger sitt favorittlag via TV, nett eller i andre kanaler.
- Fotball er ikke bare viktig for den lokale tilhørigheten, men idretten gjør også en enormt viktig jobb med inkludering av barn og ungdom. Coop heier på alle, og har i mange år vært en viktig støttespiller for fotball-Norge. Blant annet har vi delt ut drakter til tusenvis av fotballag og vært sentral sponsor i store og små sportsarrangement. Mange av profilene i Eliteserien, som i dag er viktige forbilder for yngre spillere, har derfor trolig spilt med Coop på ryggen også i startgropen av sin idrettskarriere, sier Stokke.
Gjennom sponsoravtalen vil Coop gjøre det enklere for enda flere å oppleve sine forbilder på stadioen.
- Coop tilbyr sine medeiere attraktive fordeler og en viktig del av avtalen er å utvide med attraktive rabatter på billetter. Detaljene rundt dette jobber vi med, men målet er å gjøre fotballen enda mer tilgjengelig for alle våre kunder. Vi skal også jobbe videre med ulike prosjekter som styrker breddeidretten, sier Stokke.
Norsk Toppfotball sier at avtalen med Coop vil få stor betydning for båndet mellom bredden og toppen i norsk fotball.
- Med sin eierform deler Coop og fotball-Norge verdier som ansvar, lagånd og samhold. Og på samme måte som fotball, er Coop en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes tettere bånd mellom bredde og topp, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland.
Sponsoravtalen er 3-årig med opsjon på ytterligere to år, og innebærer at Coop går inn som hovedsponsor for Eliteserien, samt samarbeidspartner til Norsk Toppfotball og delpartner til OBOS-ligaen.
Nøkkelord
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom