Coop blir generalsponsor for verdenscupen i langrenn

Coop har inngått en langsiktig samarbeidsavtale med det internasjonale skiforbundet FIS. Avtalen innebærer at Coop blir generalsponsor for verdenscupen i langrenn.

- Vårt mål er å nå flest mulig og få flest mulig barn og unge ut i aktivitet, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

-Coop er en av Norges aller største breddesponsorer og har som strategi å være godt representert innen de største idrettsgrenene i Norge. For på den måten å nå ut til bredden av norsk idrett og flest mulig av våre kunder og medeiere, sier Konsernsjef Geir Inge Stokke.

Viktig for Coop å finne en inngang til langrennssporten

-Vårt mål er å nå flest mulig og få flest mulig barn og unge ut i aktivitet. Da må vi være tilstede i de idrettene som fenger mest - og flest nordmenn. Langrenn er i særklasse en av de idrettene, og vi er svært fornøyde med den avtalen vi nå har fått til med det internasjonale skiforbundet, sier Stokke.

Avtalen er på fire år, med opsjon på ytterligere fire og innebærer at Coop får omfattende synlighet og kan bruke verdenscupen med Tour de Ski og andre spennende arrangement til å engasjere og motivere barn og unge til å komme seg ut i aktivitet.

-Coop har et sterkt fokus på sunnhet og helse og har flere store prosjekter som treffer bredden av norsk idrett. Denne avtalen passer godt inn i strategien og vil kombinert med våre øvrige initiativ bidra til å hjelpe enda flere til å ta gode valg både med tanke på aktivitet og kosthold, avslutter Geir Inge Stokke.