Coop blir generalsponsor for verdenscupen i langrenn
-Coop er en av Norges aller største breddesponsorer og har som strategi å være godt representert innen de største idrettsgrenene i Norge. For på den måten å nå ut til bredden av norsk idrett og flest mulig av våre kunder og medeiere, sier Konsernsjef Geir Inge Stokke.
Viktig for Coop å finne en inngang til langrennssporten
-Vårt mål er å nå flest mulig og få flest mulig barn og unge ut i aktivitet. Da må vi være tilstede i de idrettene som fenger mest - og flest nordmenn. Langrenn er i særklasse en av de idrettene, og vi er svært fornøyde med den avtalen vi nå har fått til med det internasjonale skiforbundet, sier Stokke.
Avtalen er på fire år, med opsjon på ytterligere fire og innebærer at Coop får omfattende synlighet og kan bruke verdenscupen med Tour de Ski og andre spennende arrangement til å engasjere og motivere barn og unge til å komme seg ut i aktivitet.
-Coop har et sterkt fokus på sunnhet og helse og har flere store prosjekter som treffer bredden av norsk idrett. Denne avtalen passer godt inn i strategien og vil kombinert med våre øvrige initiativ bidra til å hjelpe enda flere til å ta gode valg både med tanke på aktivitet og kosthold, avslutter Geir Inge Stokke.
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom