Coop advarer mot SMS-svindel

Ny svindel-SMS som utgir seg å være fra Coop sprer seg nå. SMSen er ikke fra Coop og de som mottar SMSen advares mot å trykke på linken den viser til.

Coop advarer mot denne og lignende SMSer

En SMS fra +35699626887 (flere nummer kan bli benyttet) med følgende melding:
“Få en kupong for Kr 699 fra COOP. Klikk her http://bit.ly/COOP-NO”
har blitt spredd de siste dagene.

SMSen er ikke fra Coop.

Coop oppfordrer alle kundene sine til å være kritiske med hvilke linker man trykker på - både på mobil og nett.

Coop advarer mot denne og lignende SMSer

Handelens Miljøfond – et krafttak for miljøet2.10.2017 12:36Pressemelding

Regjeringen og næringslivsorganisasjonene Dagligvarehandelens Miljøforum, som Coop er en del av, NHO Handel og Virke er nå enige om at norsk næringsliv kan oppfylle EUs «posedirektiv» gjennom Handelens Miljøfond, i stedet for at det innføres en statlig avgift på bæreposene. I praksis betyr dette at det legges på 50 øre per plastpose, som uavkortet går til miljøtiltak, herunder tiltak som bidrar til å redusere plastposebruken.