Compass Group styrker sin posisjon på Vestlandet

2.1.2017 08:48 | Compass Group

Compass Group bekrefter i dag at de overtar leveranse av mat og renhold ved 2020park på Forus. Bygget er sertifisert Breeam Excellent. Dette stiller store krav til miljøhensyn og bærekraftig drift, to av Compass Groups kjerneprinsipper.

Compass Group Nordics leder Therese Log Bergjord med 2020parks eiendomsforvalter Jarle Oftedal.

- For oss er det veldig viktig at Compass Group kommer inn som en samarbeidspartner, ikke bare en foretrukket leverandør. Vi jobber sammen som et team, det er da man lykkes, sier Jarle Oftedal, eiendomsforvalter i 2020park.

Avtalen mellom Compass Groups datterselskap Eurest og 2020park-01 AS omfatter leveranse av kantine, renhold og møtemat. Oppstart er 2. januar 2017.

- Vi er veldig fornøyd med at vi har signert med en av de største kontorparkene i Stavangerområdet, sier Therese Log Bergjord, leder for Compass Group i Norden.

2020park har ideell beliggenhet på Forus Øst mellom Stavanger og Sandnes. De er medlem av Grønn By, og er en proaktiv forkjemper for strenge miljøkrav. De bygger blant annet langs kollektivaksen og tilrettelegger for sykling til jobb.

- 2020park er en veldig viktig kunde, som det er gøy å jobbe med. De er opptatt av høy kvalitet på mat og service, og er kjent for å få toppscore av leietakerne sine på alle områder. Jarle og eierne vet hva de vil ha, og dette driver oss til å bli enda bedre, sier Log Bergjord.

Det er fortsatt noe ledig plass i bygget som har kapasitet til om lag 1100 mennesker. Blant leietakerne er blant andre IBM, Sweco, Skanska, og Prosafe.

Compass Group Nordics leder Therese Log Bergjord og 2020parks-01s eiendomsforvalter Jarle Oftedal er begge fornøyde med avtalen som trer i kraft mandag 2. januar. © All rights reserved
2020park-01 AS er sertifisert Breeam Excellent, noe som stiller store krav til miljøhensyn og bærekraftig drift. © All rights reserved

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. De har en årsomsetning på 17,8 milliarder pund. Konsernet har over 500 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 1800 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.

ESS awarded new catering and housekeeping contract12.12.2016 13:02Pressemelding

Leading offshore catering provider ESS Mobile Offshore Units today confirms that it has been awarded the catering and housekeeping contract by KCA Deutag Drilling Norge for two category J jack-up rigs which will commence operations in the Norwegian North Sea next year. Owned by Statoil and operated by global drilling and engineering contractor KCA Deutag, the Askeladden and Askepott are new build rigs which are custom made for the harsh weather conditions in the Oseberg and Gullfaks fields. - We are delighted that KCA Deutag has chosen ESS as their offshore partner. We have a great deal of experience in mobilizing new rigs and look forward to making the rig a home away from home for everyone onboard, says Therese Log Bergjord, Nordic Business Manager of ESS parent company, Compass Group. The contract is for a period of four years, with further options available. - The rigs are scheduled to be delivered next year, and we are already heavily involved in customizing our operation, says Lo

ESS vinner forpleiningskontrakt12.12.2016 13:01Pressemelding

ESS Mobile Offshore Units bekrefter i dag at de er valgt som leverandør av forpleining på to nye oppjekkbare rigger i kategori J, som driftes KCA Deutag Drilling Norge. Riggene er planlagt i drift på Gullfaks- og Osebergfeltene allerede neste år. ESS er markedsleder på forpleining offshore, og en del av Compass Group. - Vi er svært glade for at KCA Deutag har valgt oss som sin forpleiningspartner. Vi har lang erfaring i å mobilisere nye rigger, og ser frem til oppstarten neste år, sier Therese Log Bergjord som leder den nordiske virksomheten til Compass Group. De nye riggene Askeladden og Askepott er spesialdesignet for å tåle de tøffe værforholdene på norsk sokkel, og bygges i sin helhet på Samsung-verftet i Sør-Korea. - Dette er en viktig kontrakt. KCA Deutag er en svært spennende kunde for ESS. Vi er allerede godt i gang med å skreddersy leveransen, sier Log Bergjord. Kontrakten går over fire år, med mulighet for videre opsjoner. Riggene eies av Statoil, og driftes av KCA Deutag. Hv