Compass Group styrker sin posisjon på Vestlandet

Compass Group bekrefter i dag at de overtar leveranse av mat og renhold ved 2020park på Forus. Bygget er sertifisert Breeam Excellent. Dette stiller store krav til miljøhensyn og bærekraftig drift, to av Compass Groups kjerneprinsipper.

Compass Group Nordics leder Therese Log Bergjord med 2020parks eiendomsforvalter Jarle Oftedal.

- For oss er det veldig viktig at Compass Group kommer inn som en samarbeidspartner, ikke bare en foretrukket leverandør. Vi jobber sammen som et team, det er da man lykkes, sier Jarle Oftedal, eiendomsforvalter i 2020park.

Avtalen mellom Compass Groups datterselskap Eurest og 2020park-01 AS omfatter leveranse av kantine, renhold og møtemat. Oppstart er 2. januar 2017.

- Vi er veldig fornøyd med at vi har signert med en av de største kontorparkene i Stavangerområdet, sier Therese Log Bergjord, leder for Compass Group i Norden.

2020park har ideell beliggenhet på Forus Øst mellom Stavanger og Sandnes. De er medlem av Grønn By, og er en proaktiv forkjemper for strenge miljøkrav. De bygger blant annet langs kollektivaksen og tilrettelegger for sykling til jobb.

- 2020park er en veldig viktig kunde, som det er gøy å jobbe med. De er opptatt av høy kvalitet på mat og service, og er kjent for å få toppscore av leietakerne sine på alle områder. Jarle og eierne vet hva de vil ha, og dette driver oss til å bli enda bedre, sier Log Bergjord.

Det er fortsatt noe ledig plass i bygget som har kapasitet til om lag 1100 mennesker. Blant leietakerne er blant andre IBM, Sweco, Skanska, og Prosafe.

Compass Group Nordics leder Therese Log Bergjord og 2020parks-01s eiendomsforvalter Jarle Oftedal er begge fornøyde med avtalen som trer i kraft mandag 2. januar. © All rights reserved
2020park-01 AS er sertifisert Breeam Excellent, noe som stiller store krav til miljøhensyn og bærekraftig drift. © All rights reserved

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. De har en årsomsetning på 17,8 milliarder pund. Konsernet har over 500 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 1800 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.