Compass Group sikrer storkontrakt med SpareBank 1

Compass Groups merkenavn Eurest Services får fornyet tillit av SpareBank 1. Avtalen utvides med flere bygg, døgnåpen Amigo Express med mCash betalingsløsning, og en rammeavtale som favner hele SpareBank 1- alliansen.

Fornøyde samarbeidspartnere, fra venstre: Nils Finstad, produktutviklingssjef for Facility Services hos Compass Group, Magne Braaten, leder for Fellestjenester hos SpareBank 1 og Audrey Sjøstedt, Key Account Manager hos Eurest.

Avtalen er verdt over 100 millioner kroner i fastperioden, og har mulighet for videre opsjoner.

- Eurest leverer både kantine, renhold og planteservice. Det er en styrke å kunne forholde seg til én kontaktperson som tar seg av flere tjenester, sier Magne Braaten, leder for Fellestjenester hos SpareBank 1.

I tillegg til å levere det innovative og restaurantpregede konseptet Puur, leverer Eurest kaffebar med barista, møtematservering og cateringtjenester.

- Det er nyttig å ha renhold og mat fra samme leverandør. Vi har mange arrangementer på huset, og på denne måten er vi sikret at alt blir ordnet. Det er veldig god service og konseptet er veldig bra. Det skiller seg fra konkurrentene sier Braaten.

I tillegg til hovedkontoret i Hammersborggata 2, har Eurest sikret seg fornyet kontrakt for Karenslyst alle 20, og Hammersborggata 9, samt renhold av filialer og næringsbygg i alliansen. Dette gir stordriftsfordeler som igjen har gitt kunden en bedre pris.

- Vi har tilpasset renholdet etter kundens behov. Noen etasjer får mer ettersyn, mens andre trenger mindre. Det er vårt system, forteller Nils Finstad, produktutviklingssjef for Facility Services hos Compass Group.

Den helt nye rammeavtalen gir muligheter for mat, renhold og service, til hele SpareBank 1-alliansen. Hensikten er å gjøre det enklere for bankene å få kjøpt inn tjenester av god kvalitet til en riktig pris.

- Vi er trygge på at vi har fått det vi vil ha, og fått det til en riktig pris. Samarbeidet fungerer godt, og vi har fått et konsept som passer oss i dag, avslutter Braaten.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. De har en årsomsetning på 17,8 milliarder pund. Konsernet har over 500 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 1800 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.