Compass Group sikrer storkontrakt med SpareBank 1

Compass Groups merkenavn Eurest Services får fornyet tillit av SpareBank 1. Avtalen utvides med flere bygg, døgnåpen Amigo Express med mCash betalingsløsning, og en rammeavtale som favner hele SpareBank 1- alliansen.

Fornøyde samarbeidspartnere, fra venstre: Nils Finstad, produktutviklingssjef for Facility Services hos Compass Group, Magne Braaten, leder for Fellestjenester hos SpareBank 1 og Audrey Sjøstedt, Key Account Manager hos Eurest.

Avtalen er verdt over 100 millioner kroner i fastperioden, og har mulighet for videre opsjoner.

- Eurest leverer både kantine, renhold og planteservice. Det er en styrke å kunne forholde seg til én kontaktperson som tar seg av flere tjenester, sier Magne Braaten, leder for Fellestjenester hos SpareBank 1.

I tillegg til å levere det innovative og restaurantpregede konseptet Puur, leverer Eurest kaffebar med barista, møtematservering og cateringtjenester.

- Det er nyttig å ha renhold og mat fra samme leverandør. Vi har mange arrangementer på huset, og på denne måten er vi sikret at alt blir ordnet. Det er veldig god service og konseptet er veldig bra. Det skiller seg fra konkurrentene sier Braaten.

I tillegg til hovedkontoret i Hammersborggata 2, har Eurest sikret seg fornyet kontrakt for Karenslyst alle 20, og Hammersborggata 9, samt renhold av filialer og næringsbygg i alliansen. Dette gir stordriftsfordeler som igjen har gitt kunden en bedre pris.

- Vi har tilpasset renholdet etter kundens behov. Noen etasjer får mer ettersyn, mens andre trenger mindre. Det er vårt system, forteller Nils Finstad, produktutviklingssjef for Facility Services hos Compass Group.

Den helt nye rammeavtalen gir muligheter for mat, renhold og service, til hele SpareBank 1-alliansen. Hensikten er å gjøre det enklere for bankene å få kjøpt inn tjenester av god kvalitet til en riktig pris.

- Vi er trygge på at vi har fått det vi vil ha, og fått det til en riktig pris. Samarbeidet fungerer godt, og vi har fått et konsept som passer oss i dag, avslutter Braaten.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. De har en årsomsetning på 17,8 milliarder pund. Konsernet har over 500 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 1800 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.

ESS awarded new catering and housekeeping contract12.12.2016 13:02Pressemelding

Leading offshore catering provider ESS Mobile Offshore Units today confirms that it has been awarded the catering and housekeeping contract by KCA Deutag Drilling Norge for two category J jack-up rigs which will commence operations in the Norwegian North Sea next year. Owned by Statoil and operated by global drilling and engineering contractor KCA Deutag, the Askeladden and Askepott are new build rigs which are custom made for the harsh weather conditions in the Oseberg and Gullfaks fields. - We are delighted that KCA Deutag has chosen ESS as their offshore partner. We have a great deal of experience in mobilizing new rigs and look forward to making the rig a home away from home for everyone onboard, says Therese Log Bergjord, Nordic Business Manager of ESS parent company, Compass Group. The contract is for a period of four years, with further options available. - The rigs are scheduled to be delivered next year, and we are already heavily involved in customizing our operation, says Lo