Comet Kid sparker igang turné med en akustisk gavepakke!

Livesensasjonen Comet Kid har turnert land og strand rundt med sin uptempo indierock i kjølvannet av deres siste utgivelse ”Halley”. Men, ved noen anledninger har bandet fått muligheten til å kle musikken i en akustisk drakt, og spille for dedikerte fans i mer intime settinger.

Artwork

Tilbakemeldingene på disse konsertene har vært så gode, at vi bestemte oss for å prøve å spille inn en utgivelse med bare akustiske instrumenter”, sier Andreas Kjøll, vokalist i Comet Kid. ”Vi dro til det naturskjønne studioet Ocean Sound Recordings på Giske utenfor Ålesund, lot teipen gå og spilte i noen dager”.

Resultatet kan høres i dag, 17.november, Acoustic Sessions slippes via Sony Music Norway. Utgivelsen har seks spor, hvorav fem tidligere hits og en nyinnspilling, låten ”Little Lady”.

”Little Lady var et morsomt prosjekt for oss, der vi fikk muligheten til å lage en ny låt med et mer intimt uttrykk, og hvor hele bandet kan kore simultant, nesten et lite stykke Nashville oppe på den nord-vestnorske kysten”, ler Svein-Inge Bjørkedal, trommis og stolt innehaver av ny, rutete skjorte.

Comet Kid gjør et knippe akustiske konserter i forbindelse med utgivelsen:

17. nov – Litteraturhuset, Fredrikstad

18. nov – Rakkestad Kulturhus

19. nov – Kulturkirken Jakob, Oslo

24. nov – Byscenen, Trondheim

25. nov – Kvarteret, Bergen

26. nov – Cafe Stift, Lillehammer

10. des – Parkteatret, Oslo (Yngling, under 18-konsert)

Hør "Acoustic Sessions" her: https://lnk.to/CometKidAcousticSessions

Artwork
Photo credit: Calle Huth

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding