Comet Kid sparker igang turné med en akustisk gavepakke!

Livesensasjonen Comet Kid har turnert land og strand rundt med sin uptempo indierock i kjølvannet av deres siste utgivelse ”Halley”. Men, ved noen anledninger har bandet fått muligheten til å kle musikken i en akustisk drakt, og spille for dedikerte fans i mer intime settinger.

Artwork

Tilbakemeldingene på disse konsertene har vært så gode, at vi bestemte oss for å prøve å spille inn en utgivelse med bare akustiske instrumenter”, sier Andreas Kjøll, vokalist i Comet Kid. ”Vi dro til det naturskjønne studioet Ocean Sound Recordings på Giske utenfor Ålesund, lot teipen gå og spilte i noen dager”.

Resultatet kan høres i dag, 17.november, Acoustic Sessions slippes via Sony Music Norway. Utgivelsen har seks spor, hvorav fem tidligere hits og en nyinnspilling, låten ”Little Lady”.

”Little Lady var et morsomt prosjekt for oss, der vi fikk muligheten til å lage en ny låt med et mer intimt uttrykk, og hvor hele bandet kan kore simultant, nesten et lite stykke Nashville oppe på den nord-vestnorske kysten”, ler Svein-Inge Bjørkedal, trommis og stolt innehaver av ny, rutete skjorte.

Comet Kid gjør et knippe akustiske konserter i forbindelse med utgivelsen:

17. nov – Litteraturhuset, Fredrikstad

18. nov – Rakkestad Kulturhus

19. nov – Kulturkirken Jakob, Oslo

24. nov – Byscenen, Trondheim

25. nov – Kvarteret, Bergen

26. nov – Cafe Stift, Lillehammer

10. des – Parkteatret, Oslo (Yngling, under 18-konsert)

Hør "Acoustic Sessions" her: https://lnk.to/CometKidAcousticSessions

Artwork
Photo credit: Calle Huth

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.