Color Line vinner av Grand Travel Award 2019

Beste rederi 2019 med trafikk til og fra Norge

I midten, Frode Hansen, kommersiell direktør i Color Line sammen med de andre prisvinnerne.

På årets Grand Travel Award-seremoni ble Color Line utropt som vinner i kategorien «Beste rederi 2019 med trafikk til og fra Norge». Andre nominerte rederier var blant annet DFDS, Stena Line og Fjord Line.

Kommersiell direktør Frode Hansen mottok prisen på vegne av rederiets 2300 engasjerte ansatte. Hansen fremhevet i takketalen Color Lines sterke posisjon i internasjonal nærskipsfart og tydelig ansvar for satsning på miljø. I tillegg til utstrakt bruk av landstrøm og renseteknologi på skipene, er selskapet nå i ferd med å bygge verdens største og miljøvennlige plug-in Hybrid-ferje ved Ulstein verft i Ulsteinvik. Skipet skal settes i drift på strekningen Sandefjord – Strømstad sommeren 2019.

Hansen rettet også en takk til alle som stemte på oss og ikke minst til alle Color Lines dyktige medarbeidere og den fantastiske jobben de gjør hver dag.

Color Line er eneste rederi i den internasjonale passasjer- og godstrafikken til og fra Norge med skip i norsk register, norsk eierskap og norsk hovedkontor.

Color Line tar i bruk det første landstrømanlegget i utenlandsk havn10.5.2019 09:56:00 CESTPressemelding

Statsminister Daniel Günther i Schleswig-Holstein åpnet torsdag det første landstrømanlegget i Kiel havn. Anlegget er det første som Color Line tar i bruk utenlands. Fra før har selskapet sluttført et omfattende miljøprogram i de norske havnene som Color Line trafikker. Programmet startet i Oslo i 2011, fortsatte i Kristiansand i 2014 og i Larvik i 2016, med Sandefjord i august 2017.

Color Line åpner ny fraktrute og dobler godskapasiteten sjøveien mellom Oslo og Kiel10.1.2019 15:00:00 CETPressemelding

10. januar seiler M/S Color Carrier for første gang fra Hjortneskaia i Oslo til Kiel i Tyskland. Med det nyinnkjøpte ro-ro skipet kan Color Line inklusiv dagens tonnasje frakte ca. 80 000 trailere årlig på denne strekningen. Det tilsvarer en sammenhengende kjede trailere fra Oslo til Tromsø. - Satsingen er et viktig bidrag for å styrke den miljøvennlige sjøveien som representerer godsets kollektivløsning, sa konsernsjef Trond Kleivdal under åpningsseremonien torsdag. Med satsingen på Color Carrier rendyrker Color Line ro-ro transport som nytt aktivitetsområde.

Color Line – 300 verftsarbeidere i sving på Color Hybrid15.11.2018 14:21:45 CETAktuelt