Color Line best i europeisk sikkerhetsrangering

Torsdag 24.juli lanserte ADAC Safety Test of RoRo Passenger Ferries testresultater for 2014, og Color Line topper listen med cruiseskipet Color Magic.

Den uavhengige sikkerhetstesten gjennomføres årlig av ADAC, Europas største automobilforbund i samarbeid med 17 andre partnere. Totalt 18 skip ble testet i år. Testpanelet bak 2014 ADAC Ferry Test, begrunner topplasseringen til cruiseskipet Color Magic med at ”dette vedlikeholdte cruiseskipet inneholder førsteklasses sikkerhet, livredding og brannsikkerhet. Det var ett av få skip i testen som tilbyr passasjerene grundig sikkerhetsinformasjon, både i brosjyrer, ved innsjekk og om bord via PA systemet. Et godt trent mannskap demonstrerte en rask og profesjonell sikkerhetsøvelse med raske livredningsbåter.”

- Å bli kåret til Europas mest sikre ferge er en honnør til det sikkerhetsarbeidet Color Line gjør og er viktig ikke minst for å være attraktiv i det tyske reiselivsmarkedet, sier Helge Otto Mathisen, Konserndirektør Kommunikasjon og Samfunnskontakt i Color Line.

Les hele rapporten her.

Om Color Magic og Color Fantasy

M/S Color Magic er søsterskipet til M/S Color Fantasy og ble satt inn i trafikk mellom Oslo og Kiel i 2007. Skipene er verdens største cruiseskip med bildekk. Color Fantasy ble bygget i 2004. Cruiseskipene går daglig mellom Oslo og Kiel, og har en kapasitet på 2 700 passasjerer. Color Fantasy ble testet i 2007, og vant testen den gang. Color Fantasy var ikke testet i år.

Color Line AS er Norges største og et av Europas ledende cruise- og transportrederier med ca. 2 600 årsverk i fire land. Årsomsetningen er rundt 4,7 mrd. kroner. Årlig reiser over 4 mill. personer til og fra Norge med selskapets skip, hvorav halvparten er utenlandske gjester. Selskapet transporterer nærmere 900 000 personbiler og ca. 170 000 trailere. Rederiet har i dag en operasjonell flåte på seks skip, og opererer fire internasjonale fergelinjer mellom sju havner i Norge, Tyskland, Danmark og Sverige. Color Line har i perioden 2004-2012 invester ca. 8 mrd. NOK i nye skip, infrastruktur og konsepter. Selskapets visjon er å bli Europas beste innen cruise og transport.