Codan Forsikring satser på helseforsikring med Falck Helse

Codan Forsikring lanserer nå, i samarbeid med Falck Helse, sin egen helseforsikring for bedriftsmarkedet. Tilgang til eget rådgivningssenter og spesialister, garantert rask behandling og god oppfølging er noen av de fordelene kundene vil oppleve med selskapets nye helseforsikring.

Codan Forsikring har frem til nå nå hatt et samarbeid med Vertikal helse. Nå har selskapet inngått en avtale med Falck Helse, den største helseaktøren i Skandinavia. Helseforsikring er et området i vekst og en viktig del av et helhetlig tilbud virksomheter tilbyr sine medarbeidere.

– Våre kunder ønsker helseforsikring. Både vi og Falck Helse har vært i dette markedet lenge og vet hva kundene forventer. Når Vertikal nå erstattes med Skandinavias ledende aktør, har vi fått et svært godt tilbud til både eksisterende og nye kunder. Vi er spesielt fornøyd med å få en samarbeidspartner med et eget rådgivningssenter som er døgnbemannet. Dette er verdifullt for våre kunder. I tillegg er vi kundenes eneste kontaktpunkt, i motsetning til tidligere, sier Jørn Ingebrigtsen, direktør for Næring i Codan.

Kortere ventetid

Over en halv million nordmenn dekkes av private helseforsikringer. Dette viser tall fra Finans Norge. Administrerende direktør i Falck Helse, Rebekka Th. Egeland, ser at de fleste arbeidsgivere er opptatt av å ivareta sine ansatte. Derfor velger mange å tegne helseforsikring for medarbeiderne.

– Når vi blir syke, blir vi ofte bekymret og redd, og har mange ubesvarte spørsmål. Da vil vårt døgnbemannede rådgivningssenter med kvalifisert helsepersonell være en viktig funksjon. De gir veiledning og støtte, og sørger for at de som tar kontakt får riktig og best mulig helsehjelp innen kort tid. Vi er glad for at dette tilbudet også nå gis til Codan Forsikrings kunder og ser frem til samarbeidet med dem, sier Egeland.

Landsdekkende behandlernettverk

Gjennom den nye helseforsikringen vil Falck Helse sørge for at Codan Forsikrings bedriftskunder får et landsdekkende nettverk av behandlere. Falck Helse tilbyr behandling innen medisinsk, fysikalsk og psykologisk hjelp. Ifølge Ingebrigtsen er disse behandlerne blant de beste i landet.

– De er eksperter på medisinsk behandling. Derfor er Falck Helse den beste samarbeidspartneren vi kunne fått for våre kunder, sier han.

– Å kutte ned på ventetiden, ved å kunne tilby behandling etter kun få dager, er noe av det viktigste med en slik helseforsikring. Ventetiden for psykiske problemer kan noen ganger være så lang som tre til tolv måneder, og det er ikke holdbart, sier Jørn Ingebrigtsen.

Hjelp til riktig behandling

Falck Helse er i kraftig vekst og har i dag kontorer i Oslo, Kristiansand, Arendal og Vennesla. Selskapet samarbeider med rundt 200 psykologer og psykologspesialister, 2000 fysikalske behandlere, og en rekke private sykehus og klinikker over hele Norge.

Linda Trulsen, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Codan Forsikring NUF
Mobil: 945 24 760, E-post: linda.trulsen@codanforsikring.no

Rebekka Th. Egeland, Administrerende direktør i Falch Helse
Mobil: 93 49 91 78, E-post: rebekka.egeland@falckhelse.no

Jørn Ingebrigtsen, Rebekka Th. Egeland, Stefan Langva
Jørn Ingebrigtsen og Stefan Langva

Reiseforsikring i forbindelse med terrorangrepet i Barcelona.17.8.2017 19:25Pressemelding

Codan Forsikring har utvidet reiseforsikringen. I tillegg til vanlige reisevilkår erstatter vi avbestilling for de som skal til Barcelona fra og med i dag og til og med 20. august. Endringer i forbindelse med evakuering De av våre kunder som ønsker evakuering og vil snarest mulig hjem til Norge får dekket ekstra kostnader tilknyttet dette til og med 20. august. Alle våre kunder som er berørt av hendelsen oppfordres til å ringe vår alarmsentral, SOS International, på telefon +45 70105050. Vi har i tillegg aktivert vår beredskap som vi justerer ut i fra trusselbildet.

Reiseforsikring i forbindelse med jordskjelvet i Hellas og Tyrkia21.7.2017 11:51Pressemelding

Codan Forsikring har utvidet reiseforsikringen. I tillegg til vanlige reisevilkår erstatter vi avbestilling for de som skal til Kos i Hellas og Bodrum i Tyrkia fra og med i dag og til og med 30. juli Endringer i forbindelse med evakuering De av våre kunder som ønsker evakuering og vil snarest mulig hjem til Norge får dekket ekstra kostnader tilknyttet dette. Alle våre kunder som er berørt av hendelsen oppfordres til å ringe vår alarmsentral, SOS International, på telefon +45 70105050.