Coca-Cola sine september-lanseringer – fortsatt fokus på god smak og lavkaloriinnhold
September er et av tre årlige lanseringsvinduer for dagligvarebransjen i Norge. Coca-Cola benytter anledningen til å introdusere tre nye drikker for alle som liker å slukke tørsten med fruktige og friske smaker.
Nye Sprite – smak av mynte, og 30 % mindre kalorier
Nye Sprite Mynte tar utgangspunkt i den klassiske, populære Sprite-smaken av sitron, og gir den et hint av mynte. Denne kombinasjonen gir en forfriskende og herlig smak.
– Det er imidlertid søtningen med ekstrakt fra Stevia-planten som gjør at Sprite Mynte får 30 % mindre sukker og kalorier sammenlignet med originalen, og kun inneholder 28 kilokalorier per 100 ml, kan Karen Huffman fortelle.
– Vi fortsetter dermed innovasjonstakten på drikker med færre kalorier. Kombinasjonen av herlig smak og mindre kalorier har gjort Sprite Mynte til en vinner i andre land. Vi gleder oss til at det norske publikummet skal få smake Sprite Mynte. Jeg er sikker på at den vil falle i smak, fortsetter Huffman.
Fokuset på vann med herlig smak fortsetter
I mai gjennomførte Coca-Cola en relansering av vannmerket Bonaqua. Denne innebar nye smaker, nye flasker og nytt design, og førte til et vannmerke med det bredeste utvalget av vann med smak i Norge. Nå forsterkes tilbudet ytterligere.
– Den ene nyheten er Bonaqua plus, med kullsyre, vitamin B3 og smak av pære og melisse. Den har en frisk og nydelig smak og har vært en suksess i Sverige, hvor den har blitt den mest populære Bonaqua-varianten. Vi er sikre på at den vil bli godt mottatt her til lands også, sier Karen Huffman.
– Samtidig lanserer vi en annen Bonaqua med smak av mango og te. Den kommer i en praktisk flaske med sportstut, og er uten kullsyre. Også her har vi høye forventninger til mottakelsen, våre smakstester viser at denne smaken både oppfattes som «fresh» og «naturlig», avslutter Karen Huffman i Coca-Cola Norge.
Nøkkelord
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom