Coca-Cola relanserer Bonaqua i Norge – satser på vann med frukt og smak
Coca-Cola jobber ut fra en strategi om å tilby stadig flere drikkevarer med få eller ingen kalorier. Den store relanseringen av Bonaqua er et viktig ledd i dette arbeidet.
Vann med fruktpuré
En av nyhetene er Bonaqua Frukt-i, der vannet får smak og farge fra fruktpuré og juice.
– Dette gir en frisk og god smak, samtidig er kaloriinnholdet lavere enn andre lignende produkter. De to smakene vi lanserer for Bonaqua Frukt-i nå i mai er Bringebær-Sitron og Appelsin-Mango – perfekt for den norske sommeren, forteller Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Smak er viktigste stikkord
Nettopp smak er det viktigste stikkordet for relanseringen av Bonaqua. Merkevaren får nå åtte ulike smaksvarianter, og kan med det tilby norske forbrukere det bredeste utvalget i vann med smak.
– Vi gjør det vi kan best – å lage drikke som smaker godt. Bonaqua skal rett og slett være vannmerket med de beste smakene, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Ny design
Relanseringen av Bonaqua betyr at merkevaren nå kommer i ny og lekker design, både for flaske og etikett. Størrelsen på flaskene reduseres til 400 ml.
– Bonaqua, med god smak og få kalorier, passer spesielt godt når man er på farten, og da er det praktisk med en litt mindre flaske, avslutter Huffman.
Som del av relanseringen blir også Bonaqua+ tilgjengelig i flere butikker, i smakene Fersken-Aloe Vera og Blåbær-Honning – begge tilsatt vitaminer.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom