Coca-Cola med økologisk produktserie i Norge
Coca-Cola kunngjorde i 2017 en ny strategi hvor målet er å bevege seg inn i nye drikkekategorier, og ikke lenger bare tilby de tradisjonelle brusmerkevarene. Det siste året har selskapet lansert flere nyheter, og nå kommer den økologiske produktserien Honest til Norge.
Gode smaker, økologisk råvarer
Honest-linjen består av både kaffe- og espressobønner og ulike varianter av iskaffe og iste. Iskaffen kommer som Mocha, Cappuccino og Latte, mens isteen kommer med smakene fersken & rosmarin og bringebær & basilikum. Felles for alle produktene er at de er økologiske, og at det er lagt ned et stort arbeid i å utvikle appellerende smaker.
– Jakten på god smak er kjernen i alt vi gjør, også når vi lanserer nye produkter i nye kategorier. Jeg tror kombinasjonen av nettopp god smak og økologiske råvarer er noe mange vil sette pris på, sier Karen Huffman som er Country Manager for Coca-Cola Norge.
– For oss er Honest et nytt skritt i retningen av å bli en totalleverandør av drikkevarer. Vi vil gi flere valgmuligheter for ulike anledninger. Slik vil stadig flere kunne finne varianter som passer deres behov og ønsker, fortsetter Karen Huffman.
Startet ved kjøkkenbordet
Den økologiske merkevaren Honest ble etablert for 20 år siden, da Seth Goldman og Barry Nalebuff – som var hverandres student og professor ved Yale – stod på kjøkkenet til Seth og samarbeidet om å brygge den perfekte isteen. Helt fra starten av var målet å lage en iste som både var økologisk og mindre søt enn det man ofte fikk servert. I 2011 ble Honest en del av Coca-Cola, og nå kommer denne økologiske produktserien altså til Norge
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom