Coca-Cola med økologisk produktserie i Norge

Coca-Cola går nye veier når de nå lanserer den økologiske merkevaren Honest i Norge. Nyhetene består av ulike varianter av iskaffe, iste og kaffebønner.

Coca-Cola kunngjorde i 2017 en ny strategi hvor målet er å bevege seg inn i nye drikkekategorier, og ikke lenger bare tilby de tradisjonelle brusmerkevarene. Det siste året har selskapet lansert flere nyheter, og nå kommer den økologiske produktserien Honest til Norge.

Gode smaker, økologisk råvarer

Honest-linjen består av både kaffe- og espressobønner og ulike varianter av iskaffe og iste. Iskaffen kommer som Mocha, Cappuccino og Latte, mens isteen kommer med smakene fersken & rosmarin og bringebær & basilikum. Felles for alle produktene er at de er økologiske, og at det er lagt ned et stort arbeid i å utvikle appellerende smaker.

– Jakten på god smak er kjernen i alt vi gjør, også når vi lanserer nye produkter i nye kategorier. Jeg tror kombinasjonen av nettopp god smak og økologiske råvarer er noe mange vil sette pris på, sier Karen Huffman som er Country Manager for Coca-Cola Norge.

– For oss er Honest et nytt skritt i retningen av å bli en totalleverandør av drikkevarer. Vi vil gi flere valgmuligheter for ulike anledninger. Slik vil stadig flere kunne finne varianter som passer deres behov og ønsker, fortsetter Karen Huffman.

Startet ved kjøkkenbordet

Den økologiske merkevaren Honest ble etablert for 20 år siden, da Seth Goldman og Barry Nalebuff – som var hverandres student og professor ved Yale – stod på kjøkkenet til Seth og samarbeidet om å brygge den perfekte isteen. Helt fra starten av var målet å lage en iste som både var økologisk og mindre søt enn det man ofte fikk servert. I 2011 ble Honest en del av Coca-Cola, og nå kommer denne økologiske produktserien altså til Norge